Pe 26 martie, primarul general, Gabriela Firea, anunţa amânarea dezbaterii lui, în contextul modificărilor care urmau să fie aduse Legii taximetriei.
„Serviciile de dispecerat sunt obligatorii pentru toate taxiurile transportatorilor autorizaţi, care îşi desfăşoară activitatea de transport în regim de taxi pe teritoriul Municipiului Bucureşti şi nu se pot executa decât de către dispecerii taxi autorizaţi de autoritatea de autorizare a Primăriei Municipiului Bucureşti, în condiţiile în care se asigură posibilitatea clientului de a apela la aceste servicii prin comenzi telefonice sau orice alte mijloace (aplicaţii informatice, comenzi on-line pe site-ul web al dispeceratului taxi) şi de a le transmite prin staţia radio de emisie-recepţie către taximetrist”, prevede regulamentul.
Potrivit proiectului, transportul public local de persoane şi/sau de bunuri în regim de taxi se efectuează numai de un transportator autorizat care deţine un vehicul rutier destinat prin construcţie tipului respectiv de transport şi, după caz, dotat cu aparat de taxat fiscalizat, o staţie radio emisie-recepţie şi o lampă taxi – toate în stare de funcţionare şi care au însemne, înscrisuri şi elemente de culoare ale caroseriei – integral galben taxi, stabilite în conformitate cu reglementările în vigoare. Taxiul trebuie să ofere în exterior, prin însemne, înscrisuri, elemente de caroserie de culoare stabilită şi dotări, vizibile de la distanţă, informaţii privind tarifele de transport aplicate.
De asemenea, activitatea va fi astfel dimensionată, sub sancţiunea retragerii autorizaţiei de dispecerat, încât dispeceratele taxi să asigure prezenţa în trafic a autovehiculelor după cum urmează: minimum 70% din numărul total de autovehicule dispecerizate în intervalul orar 7,00 – 17,00; minimum 50% între orele 17,00 – 23,00; minimum 15% între orele 23,00 – 7,00; minimum 50% în perioada repausurilor săptămânale şi a sărbătorilor legale. Toţi transportatorii care deţin autorizaţii taxi au obligativitatea de a declara la dispeceratele autorizate programul de lucru în aşa fel încât să asigure serviciul public de transport în regim de taxi, în mod continuu, fără întrerupere.
Taximetriştii vor avea următoarele obligaţii: un comportament civilizat şi preventiv faţă de partenerii de trafic şi organele de control; ţinută îngrijită (pantalon, cămaşă, sacou, în funcţie de anotimp); să întreţină aspectul curat şi îngrijit al maşinii; să nu polueze fonic în staţiile de aşteptare; să nu folosească un limbaj neadecvat, suburban care să deranjeze clienţii; să utilizeze numai tarifele vizate de către autoritatea de autorizare; să nu refuze transportul persoanei cu dizabilităţi şi al dispozitivului de mers; să preia exclusiv prin staţia radio emisie-recepţie comanda pe care dispeceratul a preluat-o prin aplicaţia informatică de preluare a comenzilor. În timpul executării serviciului de transport persoane în regim de taxi se interzice fumatul şi folosirea telefoanelor.
Autorizaţia de taxi poate fi retrasă în cazul în care activitatea de transport în regim de taci cu autovehiculul respectiv a fost redusă în mod nejustificat, total sau parţial, faţă de prevederile contractului de atribuire în gestiune, timp de şase luni, respectiv 12 luni consecutive, după cum rezultă din rapoartele memoriei fiscale depuse.
În vederea atribuirii autorizaţiilor de taxi, se vor acorda punctaje, criteriile de departajare fiind: vechimea maşinii, clasificarea conform normelor de poluare euro, volumul portbagajului, echiparea cu instalaţie pentru aer condiţionat, vechimea în ani de când transportatorul a deţinut autorizaţia de taxi, existenţa airbagurilor, efortul investiţional al transportatorului autorizat, dotări suplimentare ale autovehicului, posibilitatea asigurării reale a unei activităţi de minimum opt ore pe zi. Amenzile pentru nerespectarea prevederilor regulamentului sunt cuprinse între: 100 – 5.000 lei (pentru conducătorii auto), 500 – 50.000 lei (pentru transportatorii autorizaţi ) şi 1.000 – 50.000 lei (pentru dispeceratele taxi). Agerpres