Lovitură pentru toate televiziunile. Decizia s-a luat acum

Pentru a proteja mai bine consumatorii, a încuraja inovarea și a promova conținutul european, Parlamentul European votează norme revizuite pentru mass-media audiovizuală.

Internetul a schimbat substanțial felul în care ne uităm la filme și spectacolele de televiziune. Pentru a face față provocărilor aduse de aceste schimbări, Parlamentul European va vota pe 2 octombrie noua legislație pentru serviciile mass-media audiovizuale.
Legislația revizuită nu se aplică doar grupurilor media tradiționale, ci și platformelor de video la cerere și de partajare a materialelor video, precum Netflix, YouTube sau Facebook, și celor de transmisii video în direct.

Protecția minorilor și conținutul dăunător

Având în vedere că vizionarea de filme pe internet este una dintre activitățile favorizate de copii de timpuriu, noua legislație va include o mai bună protecție a minorilor, inclusiv reducerea expunerii copiilor la publicitatea privind alimentele sau băuturile nesănătoase, interzicând publicitatea pentru tutun, țigări electronice și alcool în programele de televiziune pentru copii și în platformele de partajare a materialelor video.

Noile reguli vor interzice, de asemenea, orice conținut care incită la violență, ură și terorism, iar violența gratuită și pornografia vor fi supuse celor mai stricte reguli. Platformele de partajare a materialelor video vor trebui, de asemenea, să reacționeze rapid atunci când conținutul este semnalat de utilizatori ca fiind dăunător.

„Va exista posibilitatea ca adulții să instaleze programe de filtrare pe dispozitivele copiilor lor și vor exista sisteme de verificare a vârstei pentru materialele care pot fi dăunătoare copiilor”, a spus raportoarea Sabine Verheyen (PPE, Germania).

Conținut european și limite pentru publicitate

Noile reguli vor defini limite de publicitate și vor impune o cotă maximă de 20% publicitate în perioada de difuzare zilnică între orele 6.00 și 18.00, oferind difuzorului flexibilitatea de a-și adapta perioadele de publicitate.

Pentru a spori diversitatea culturală și a promova conținutul european, 30% din conținutul programelor de canale TV și platformelor de video la cerere va trebui să fie european.

„Ceea ce se întâmplă astăzi cu internetul, videoclipurile și filmele disponibile online nu a fost reglementat până acum. De aceea a trebuit să actualizăm directiva”, a spus coraportoarea Petra Kammerevert (S&D, Germania).

SURSA: europarl.europa.eu