Lovitura supremă pentru cei care au mașini second-hand. Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România transmite că service-urile auto se află în război cu asiguratorii din cauza facturilor nedecontate.
Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România susține că din ce în ce mai multe service-uri auto îi refuză din cauză că au probleme în a-şi recupera banii de la firmele de asigurări, conform stirileprotv.ro
Firma de asigurare a plătit cu întârziere
În cazul unui autoturism, firma de asigurare a plătit cu întârziere și cu 3.000 de lei mai puţin decât devizul de la service. Deoarece nu a primit răspuns la reclamaţia depusă la Asociaţia de Supraveghere Financiară, un om a decis să meargă în instanţă.
„Au justificat faptul că ora de manoperă a fost depăşită. Am verificat legea, nu e nimic menţionat că ar fi vreo limitare la tariful pentru ora de manoperă sau pentru preţul pieselor”, a spus șofer păgubit.
Trebuie menționat că cele mai multe plângeri sunt împotriva a doua firme de asigurare care deţin împreună 70% din piaţa RCA şi care vând cele mai ieftine poliţe, conform sursei menționate.
„Nu mai vor să le repare: dom’le, nu mai pot să îţi primesc maşina cu poliţa de asigurare de firma X, pentru că avem mulţi bani de încasat”, a declarat Vasile Ştefănescu, Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România.
De unde pornesc cele mai multe neînțelegeri
Cele mai multe neînţelegeri apar de la valoarea facturilor pe care asiguratorii EUROINS şi CityInsurance le consideră prea mari şi refuza să le plătească, integral sau parţial.
„Avem patru service-uri şi undeva la 100 de angajaţi. Până în prezent, cred că am depăşit o mie de reclamaţii către Autoritatatea de Supraveghere Financiară”, a declarat Ionuț Petrescu, proprietar de service.
Service-uri auto care practica adaosuri comerciale mari
Reprezentanţii CityInsurance au transmis către sursa menționată că sunt situaţii în care refuză plata pentru că sunt service-uri auto care practica adaosuri comerciale mari şi facturează ora de manopera până la 800 de lei plus TVA. Totuși, Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din Români neagă aceste cifre.
„Transportatorii noştri repară la ora actuală pe maxim 200 de lei ora de manoperă şi în momentul de față marea majoritate a service-urilor noastre au reclamaţii depuse pentru că au de încasat peste 300.000 de lei, unii 600.000 de lei încasaţi şi nu plătesc”, a declarat Vasile Ştefănescu.
De asemenea, reprezentanţii Euroins consideră că reclamaţiile apar din cauza valorilor mari a pieselor de reparaţii, dar şi a altor servicii furnizate de service-uri.
„Din punctul nostru de vedere, costurile facturate de aceştia sunt nejustificate, umflate. Nu putem accepta aceste preţuri cu mult peste media pieţei, drept urmare ajungem să fim reclamaţi”. a declarat Coleta Chiriţă, Chief Operating Officer şi membru în Consiliul de Administraţie, Euroins România.