Lovitură totală pentru cei care stau la bloc! Autoritățile vin cu vești proaste pentru românii care locuiesc la bloc, totul aplicându-se de luna viitoare. Totul est oficial. Despre ce este vorba și cine este vizat?
Lovitură totală pentru cei care stau la bloc! Se întâmplă de la 1 august. Este fără precedent
Oamenii dintr-un oraș din România care locuiesc la bloc au parte de vești cum nu se poate mai proaste. Autoritățile au anunțat că de la 1 august, mai multe locuinței din oraș vor rămâne fără apă caldă, însă nu au precizat data estimată pentru ca agentul termic să ajungă din nou la oameni.
Mai precis, este vorba despre oamenii care locuiesc în Ploiești. De la începutul lunii viitoare, unii dintre ei nu vor mai avea apă caldă la robinet. Autoritățile spun că în această situație se află 55 de mii de apartamente, subliniind că lipsa apei calde va fi rezultatul unor reparații care încep de luni, 1 august.
Din păcate, autoritățile nu au venit și cu o dată la care ploieștenii vor avea parte din nou de apă caldă. Totuși, afișele publicate de Termoficare Prahova SA arată că lipsa apei calde va dura minim 30 de zile.
De asemena, ploieștenii vizați de acest anunț sunt cei racolați la operatorul Termoficare Prahova SA. Așadar, ploieștenii care primesc agent termic de la centralele 23 August și Bucov nu vor avea probleme cu apa caldă.
Bucureștenii nu scapă nici ei de problema apei calde
Acuzațiile vin din partea liderului PSD Sector 1, Petre-Florin Manole, care spune că edilul blochează o investiție de modernizare, iar asta va lăsa fără apă caldă mai bine de 15.000 de apartamente din Sectorul 1, începând cu data de 1 august.
Mai mult, acțiunile primarului Sectorului 1 vor băga în șomaj tehnic și peste 90 de angajați ai CET Grivița, mai afirmă liderul social-democrat.
„Primarul Sectorului 1 lasă fără apă caldă, de la 01 august 2022, peste 15.000 apartamente. Începând cu data de 01 august 2022, din vina exclusivă a Primarului Sectorului 1 Clotilde Armand, S.C. CET GRIVIȚA SRL nu mai poate livra agent termic, lăsând fără apă caldă și fără căldură locuitorii Sectorului 1!
Neîndeplinirea atribuțiilor prevăzute de lege de către Primarul Sectorului 1 Clotilde-Marie-Brigitte Armand va duce și la intrarea în șomaj tehnic a peste 90 de salariați ai SC CET GRIVIȚA SRL.
S.C. CET GRIVIȚA SRL are ca obiect de activitate producerea în cogenerare a agentului termic și a energiei electrice, aflată sub autoritatea tutelară a Consiliului Local al Sectorului 1 al Municipiului București.
Administrația Armand nu a înaintat spre aprobarea Consiliului Local al Sectorului 1 bugetul de venituri și cheltuieli pentru exercițiul bugetar 2022, depus în data de 07 februarie 2022”, afirmă președintele PSD Sector 1, Petre-Florin Manole.
Poziția oficială a companiei Veolia
Ca urmare a unor speculații recente apărute in spațiul public cu privire la posibilitatea preluării de către Veolia a serviciilor de furnizare a apei calde și energiei termice in municipiul Ploiești, revenim cu următoarele precizări:
Veolia anunță că informațiile potrivit cărora este posibilă preluarea serviciului de alimentare cu energie termică reprezintă o speculație, compania neavând intenția de a redeveni furnizor de apă caldă și căldură pentru Municipiul Ploiești.
În plus, chiar și în situația în care o autoritate locală, din orice oraș al României, ar demara o procedură legală de selectare și atribuire a gestionării serviciului public de alimentare cu energie termică, implementarea unei astfel de decizii ar implica un proces tehnic și procedural complex și cu o durată de pregătire considerabilă (luând în calcul situațiile precedente de acest tip, procesul durează minimum 9 luni).
Veolia și-a încheiat activitatea de furnizare a serviciului de alimentare cu energie termică în data de 13.05.2022, ca urmare a încetării înainte de termen a Contractului de delegare prin concesiune. Pe parcursul celor peste 18 ani de activitate, compania și-a respectat întotdeauna obligațiile de a furniza serviciul de alimentare cu energie termică la parametrii de calitate stabiliți prin Contract, gradul de continuitate în furnizarea energiei termice ajungând la peste 99%. De asemenea, în fiecare an, pornirea sezonului de încălzire s-a realizat la timp, conform reglementărilor legale și în condiții optime, nefiind probleme de natură tehnică care să afecteze siguranța în exploatare a echipamentelor.
Încheierea contractului și predarea sistemului de alimentare centralizată cu energie termică către Concedent s-au realizat cu respectarea tuturor reglementărilor legale și contractuale.