Modelul de bază Tesla Model 3 (foto) a ajuns cea mai vândută mașină electrică din Europa de Vest, depășindu-și toți rivalii.

Concurența caută acum să vină cu îmbunătățiri tehnologice

Dominația Tesla se află însă sub presiunea Volkswagen și a armatei sale de mărci.

Concurența își intensifică ingineria mașinilor electrice și caută îmbunătățiri tehnologice pentru a egala și a depăși Tesla, potrivit Forbes.

Tesla nu este încă amenințată de mărcile de pe piața de masă, dar acest lucru s-ar putea schimba pe termen mediu dacă compania decide să se extindă cu o gamă de vehicule cu prețuri mai mici. Cel puțin pe termen scurt, se pare că gama sa impresionantă va ține la distanță rivalii.

Analistul New Street Research, Pierre Ferragu, a scris recent că gama actuală de produse Tesla se suprapune cu aproximativ 25% din piața auto globală.

„Un EV de 25.000 USD va mări de patru ori volumul pieței Tesla”, a spus Ferragu. Un vehicul compact și la un preț mai mic ar permite Tesla să vândă aproape tuturor celor care caută o mașină nouă.

Avansul Tesla Model 3 este surprinzător, având în vedere că este mult mai scump decât alte modele Volkswagen sau Renault

Leadership-ul general pe piață a modelului 3 de la Tesla este surprinzător, dat fiind că este mai scump de două ori decît VW ID.3 și de trei ori decît prețul micii Renault Zoe.

Potrivit Schmidt Automotive Research, în primele 7 luni ale anului 2021 Tesla a vândut 66.683 de unități din Modelul 3, aproape de două ori mai multe decât Renault Zoes, de pe locul 2.

În următorii 5 ani, VW va cheltui aproximativ 55 de miliarde de dolari electrizând mașinile și SUV-urile pentru toate mărcile sale.

Sursa foto: Dreamstime