Potrivit instanței, nu există documente care să dovedească faptul că Raed Arafat a fost numit în funcția de șef al DSU. Există doar o decizie din 2014, prin care premierul Victor Ponta l-a numit pe Arafat că secretar de stat în Ministerul Afacerilor Interne.
Soluția pe scurt a instanței
„Admite excepția lipsei calității de reprezentant pentru DSU a dl. doctor Raed Arafat, cu consecința anulării actului de procedură întocmit, respectiv a întâmpinării şi notelor depuse, urmând ca DSU să fie citat pentru următorul termen de judecată.
Potrivit prevederilor art. 61 al.1 şi 3 şi art. 63 Cod procedură civilă, admite în principiu cererea de intervenție accesorie formulată de MAI, urmând ca din acest moment acesta să dobândească calitatea de intervenient în interesul pârâtului Guvernul României.
Cu drept de recurs odată cu fondul. Prorogă pentru termenul viitor de judecată discutarea excepțiilor şi a cererii de denunțare ca fals a înscrisurilor semnate de dl. dr. Raed Arafat.”, se arată în soluția pe scurt dată de instanță.
Încheierea pronunțată de magistrații Curții de Apel Alba Iulia
„Procedând la evaluarea priorității excepțiilor de soluționat, conform prevederilor art. 248 Cod procedura civilă, instanța urmează să soluționeze cu prioritate excepția lipsei calității de reprezentant al Departamentului pentru Situații de Urgență, invocată de către reclamanta prin notele de ședința depuse pentru termenul de judecată din dată de 14.12.2021, la Curtea de Apel București, aflate la filele 239-242 din dosarul Curții de Apel București.
Din actele depuse în probațiune rezultă că dl. doctor Raed Arafat a fost numit în funcția de secretar de stat în cadrul Ministerului Afacerilor Interne prin Decizia Primului-Ministru nr. 20/2014, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 79/29.01.2014.
Având în vedere că prin Ordinul M.A.I. nr. 155/2019 a fost reglementată coordonarea activității și delegarea unor competențe din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, fiind precizate atribuțiile secretarilor de stat, inclusiv a celui ce coordonează Departamentul pentru Situații de Urgență, iar potrivit prevederilor art. I alin. 2 din OUG nr. 1/2014, D.S.U. este condus de un secretar de stat, șeful departamentului, numit prin decizie a primului-ministru, Curtea constată că prin Decizia Primului Ministru nr. 20/2014 invocată s-a făcut dovadă că dl. doctor Raed Arafat deține doar calitatea de secretar de stat în cadrul M.A.I., fără că la dosar să existe un act administrativ care să formalizeze punerea în executare a prevederilor art. I al. 2 din OUG nr. 1/2014, respectiv prin care secretarul de stat din cadrul M.A.I. să fie numit că șef al Departamentului pentru Situații de Urgență, având în vedere că deținerea calității de secretar de stat în cadrul M.A.I. este o condiție necesară, dar nu și suficientă pentru a face dovadă calității de șef al Departamentului pentru Situații de Urgență.
În aceste condiții, ținând cont că instanța a solicitat, în temeiul art. 82 Cod procedura civilă, Departamentului pentru Situații de Urgență să depună înscris doveditor, iar Decizia primului-ministru nr. 20/2014 nu poate fi apreciată că fiind suficientă pentru a dovedi, la acest moment, calitatea de șef al Departamentului pentru Situații de Urgență în persoană secretarului de stat în cadrul M.A.I., Raed Arafat, urmează că excepția lipsei calității de reprezentant pentru Departamentul pentru Situații de Urgență să fie admisă, cu consecință anulării actelor de procedura întocmite, respectiv a întâmpinării și a notelor scrise depuse.”, se arată în încheierea din 28 martie pronunțată de judecătorul Lucian Gherman de la Curtea de Apel Alba Iulia, potrivit luju.ro