În cadrul unei conferințe de presă, președintele ANAF a fost întrebat dacă tranzacțiile Revolut sunt la fel de monitorizate de către stat precum celelalte plăți.

”Da, cu siguranţă da! Revolutul este o bancă care se supune regulilor bancare. Orice informaţie pe care o solicităm către Revolut ne este pusă la dispoziţie”, a răspuns el.

Tranzacțiile Revolut, la fel de monitorizate ca toate celelalte

Lucian Heiuș a mai spus că ANAF comunică cu Revolut, iar sumele de pe astfel de carduri sunt monitorizate.

”Este o legendă care spune că, vezi Doamne, dacă ai bani pe carduri emise de Revolut nu poţi să fii urmărit de ANAF sau ele nu intră în sistemul general de plăţi.

Ele intră în sistemul general de plăţi şi ele pot fi monitorizate atunci când există riscul de fraudă sau evaziune fiscală”, a afirmat acesta, adăugând că există o colaborare ”foarte bună cu Revolut Bank”.

Revolut avertizează în legătură cu infractorii cibernetici

Educația financiară înseamnă nu numai să știm cum să obținem maximum de la banii noștri, ci și cum să ne protejăm fondurile personale de atacurile răufăcătorilor cibernetici.

„Scam-uri noi apar tot timpul, la nivel global. Important este să fim atenți și să fim pregătiți să identificăm orice activitate online care este suspectă.

Mai nou, am remarcat că fraudatorii pretind că reprezintă companii precum furnizori de utilități, de servicii de curierat sau servicii poștale, bănci, dar nu numai – și trimit linkuri de phishing pentru a păcăli utilizatorii să-și divulge datele personale. Aceste mesaje par a fi reale și, uneori, iau forma SMS-urilor, sunt trimise de pe numere de telefon care par veridice sau pot apărea chiar în fluxurile unor conversații anterioare.

Vrem să venim în sprijinul clienților noștri, să aibă încredere că fac alegerile corecte. Simplu – dacă primiți un apel suspect, un email, un sms raportați mesajul către compania de la care pretinde că provine informația. Dacă se întâmplă să fiți victima unui scam, raportați cazul la Poliție”, a declarat Aaron Elliott-Gross, șeful departamentului de infracțiuni financiare și fraudă al Revolut.

Infractorii cibernetici invocă diverse motive pentru a-i determina pe utilizatori să apese pe un link sau pentru a suna înapoi la un număr de telefon, iar motivele cel mai des invocate sunt: pentru a actualiza informațiile de contact, pentru a debloca un cont personal sau pentru a verifica o presupusă activitate în contul personal, pentru alege sau a renunța la o ofertă.

De multe ori, utilizatorii care apasă pe link-urile din aceste scam-uri sunt direcționați către un site sau către un formular unde li se cere să completeze date personale, de autentificare sau chiar date financiare – aceasta este modalitatea prin care, ulterior, răufăcătorii ajung să deturneze fondurile din conturile utilizatorilor.