Lucrări de modernizare pe Transfăgărășan! Va fi deschis mai mult timp
Lucrări de modernizare pe Transfăgărășan! Marți, pe data de 17 octombrie, directorul CNAIR a anunțat că a fost desemnat câștigătorul contractului pentru elaborarea documentatiei de avizare a lucrărilor de modernizare a DN7C (Transfăgărășan). Scopul acestor lucrări este ca drumul să fie deschis pentru o perioadă cât mai lungă din an.
Contractul vizează modernizarea tronsonului cuprins între km 104 și km 130,8, a precizat directorul CNAIR.
Potrivit lui Cristian Pistol, compania Rutier Conex XXI SRL are la dispoziție 8,4 milioane de lei (fără TVA) și 12 luni pentru a finaliza contractul.
„Doresc astfel să aplicăm soluții tehnice care să permită circulația în condiții de siguranță pe Transfăgărășan pentru o perioada cât mai lungă din an, între Piscul Negru și Cabana Bâlea Cascadă”, a scris acesta pe Facebook.
Contractul, finanțat prin Programul Transport 2021-2027 (#PT), va putea fi semnat după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea acestora, a conchis directorul CNAIR.
România are acum peste 1.000 de km de autostradă
Recent, România a depăşit borna de 1.000 de kilometri de autostradă şi drum expres. Ce urmează în anii viitori? Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a explicat planurile.
Aşadar, în următorii cinci ani, România va ajunge de la 1.000 la 1.750 de kilometri de şosea de mare viteză.
Este vorba despre proiecte aflate deja în proiectare şi execuţie, a explicat şeful CNAIR.
„Pot să vă spun că în momentul de față – astăzi, dacă vorbim -, avem aproximativ 750 km de drumuri de mare viteză în execuție, în proiectare și execuție, adică cu contracte semnate, 750 km care vor fi livrați în perioada următoare.
În principiu, în 2028 ar trebui să închidem toți acești 750 km”, a declarat Cristian Pistol pentru Gândul.
Mai mult, pe lângă aceşti 750 km, în România mai sunt în pregătire încă 2.000 km. Este vorba despre proiecte aflate la nivel de studiu de fezabilitate.
„În momentul de față avem în pregătire, în faza de studii de fezabilitate, încă aproximativ 2.000 km, deci premizele eu zic că sunt unele consistente și nu vorbim doar de niște planuri abstracte.
Vorbim de documentație tehnico-economice care se aprobă, pe care Guvernul și le însușește prin aprobarea indicatorilor și care urmează, așa cum ne-am învățat, se intră în perioada următoare la proiectare și execuție”, a indicat directorul general al CNAIR.
Mai multe puteți citi aici.