Inițiat în luna aprilie a anului trecut, cu o perioadă de proiectare de 12 luni și 4 ani de execuție (cu valoare de 1,7 miliarde de lei), proiectul autostrăzii este împărțit în 5 loturi care împreună o să contribuie la unul dintre coridoarele Pan-Europene.
Firma italiană Astaldi are acum ca obiectiv principal terminarea fragmentului de autostradă de 30 km dintre Curtea de Argeș și Pitești. Această autostradă este una dintre cele mai importante proiecte de infrastructură la ora actuală în România. Conform datelor obținute de Capital, lucrurile stau în felul următor:
Activitatea desfăşurată în şantier până în luna martie 2022, inclusiv:
– La pasajele principale se execută coloanele forate (au fost mobilizate 8 instalaţii de foraj), radierele şi elevaţiile (la 8 din cele 21 structuri principale);
– Se execută lucrări la terenul de fundare şi execuţia radierelor şi elevaţiilor la podurile casetate de pe autostradă, din nodul rutier Băiculeşti şi de pe drumurile de întreţinere (la 29 din cele 75 poduri casetate);
– Se montează dale prefabricate la podurile casetate;
– Se execută lucrări la terenul de fundare şi se execută fundaţiile la podeţele cadru tip C2 şi P2 de pe autostradă;
– Se aprovizionează carcase de armatură pentru coloane forate, radiere şi elevaţii la structurile principale;
– Se aprovizionează armatura pentru radiere şi elevaţii poduri casetate (structurile minore) şi elemente prefabricate pentru podurile casetate;
La terasamente se execute decapare pământ vegetal şi îndepărtare vegetaţie;
Lucrări de consolidări
– îmbunătăţirea terenului de fundare cu lianți hidraulici;
– îmbunătăţirea terenului de fundare cu blocaj din piatra brută;
– îmbunătăţirea terenului de fundare cu lianți hidraulici şi ranforsare rambleu cu geogrile;
– strat anticapilar din balast.
Au fost finalizate lucrările de cercetare arheologică pe situl nr. 5;
Până la sfârşitul lunii martie se estimează că se vor finaliza şi lucrările de cercetare arheologică pe situl nr. 3.