Lucrările de protecție la barajul Porţile de Fier I au fost finalizate, spune Hidroelectrica într-un comunicat de presă, în care adaugă că investiția a trecut de 80 de milioane de lei.
Hidroelectrica a trimis un comunicat de presă în are spune că la data de 30 martie a fost recepționat deversorului barajului Porţile de Fier I.
„Hidroelectrica a recepţionat în data de 30 martie a.c. investiţia „Măsuri de protecţie suplimentară a disipatorului barajului deversor Porţile de Fier I„, a cărei valoare se ridică la 82,7 milioane de lei. Lucrările au fost necesare pentru creşterea duratei de viaţă a deversorului barajului Porţile de Fier I şi pentru prevenirea degradării pintenului aval al disipatorului”, arată compania.
Contractul s-a derulat pe o perioadă de doi ani
În comunicatul de presă se mai arată că a fost nevoie de această intervenție pentru ca stabilitatea barajului să nu fie pusă în pericol, la fel și funcționarea centralei hidroelectrice Porţile de Fier I.
„Contractul pentru realizarea investiţiei s-a derulat pe o perioadă de doi ani, realizarea efectivă a lucrărilor în amplasament necesitând 6 luni. Vorbim de o intervenţie complexă la acest obiectiv, intervenţie care a necesitat experienţă şi competenţe tehnice ridicate. Este o realizare importantă, care demonstrează angajamentul Hidroelectrica de a dezvolta şi moderniza infrastructura energetică a României şi pentru a asigura un sistem energetic durabil şi sigur pentru generaţiile viitoare”, a declarat Bogdan Badea, preşedintele Directoratului Hidroelectrica.
S-a dorit prevenirea degradării disipatorului
Compania spune că încă din 2008 s-a descoperit necesitatea unor astfel de lucrări pentru disipatorul barajului Porţile de Fier I.
La acea vreme, în urma unui control în zona de regularizare aval a barajului, au fost descoperite eroziuni la disipator și în albia Dunării.
„Lucrările au fost realizate în comun de către beneficiarii român şi sârb ai amenajării SHEN Porţile de Fier I, în conformitate cu prevederile acordurilor dintre cele două state. Soluţia propusă a urmărit prevenirea degradării disipatorului, prin implementarea unor tehnologii moderne şi inovatoare”, se mai spune în comunicat.
România a colaborat cu Republica Serbia pentru construirea barajului deversor Porțile de Fier I, care este situat pe malul drept al Dunării la km 943, în aval de Șip și în amonte de Gura Văii. Acest baraj face parte integrantă din Sistemul Hidroenergetic și de Navigație Porțile de Fier I (SHEN).