Competiția pe piața muncii rămâne intensă la final de an 2021, în contextul în care, în urma celor doi ani de pandemie, majoritatea companiilor au traversat procese complexe de transformare, iar acestea împreuna cu tensiunea psihică a perioadei au adus o presiune crescută pe piața forței de muncă. Presiune resimțită în special de angajații din roluri – cheie ale companiilor cu responsabilități mari.
Lucrul în format hibrid sau de acasă a devenit o normalitate în realitatea post-pandemică. Din totalul rolurilor active pe LinkedIn în luna noiembrie, peste 35% sunt roluri în format hibrid sau de la distanță/ de acasă, informează K2S.
„În contextul fluctuațiilor de pe piața muncii, în care pachetul salarial nu mai este principalul factor de motivație, angajatorii încep să adopte noi tehnici de atragere și retenție. Beneficii precum lucrul de acasă, programele personalizate de retenție, siguranță psihologică, wellbeing câștigă teren, în special în privința rolurilor top și middle management și de specialiști pe diverse poziții – cheie.”, transmite K2S.
Ce calități trebuie să aibă angajatul ideal în 2022
Cele mai căutate calități de către angajatori în 2022 vor fi: inteligența emoțională, sănătatea și echilibrul personal, agilitatea, gândirea inovativa și digitalizarea. Astfel că o persoană care intenționează să se angajeze anul viitor, trebuie să posede inteligență emoțională, compasiune și spirit de echipă. Toate necesare pentru a menține motivația și eficiența în mediul impersonal online.
De asemenea, sănătatea și echilibrul personal/anti-fragilitatea în adaptarea pe termen lung la volatilitatea crescută, economică și sanitară. Sunt extrem de căutate de către angajatori și agillitatea, gândirea inovativă și digitalizarea, în contextul în care viteza cu care tehnologia avansează crește exponențial.
Recomandări pentru companiile care au nevoie de forță de muncă
K2S recomandă trei idei pentru a reține oamenii în companie:
Implementarea de metode de tip People Analytics, care pot ajuta la o mai bună înțelegere a dinamicii pieței muncii.
Crearea unui mediu ce încurajează o stare de echilibru fizic și emoțional prin soluții de tehnologie pentru reducerea stresului și anxietății sau prin programe de tip workshop-uri de prevenire/ gestionare a stresului și anxietății.
Creșterea gradului de adaptare/acceptare a modelelor viitoare de lucru rezultate din transformările de business și acomodarea noilor generații ce intră pe piața muncii, prin metode de mentorat, coaching sau compasiune.