Cu doar câteva săptămâni înainte de organizarea alegerilor parlamentare, premierul Ludovic Orban a anunțat că garantează faptul că podul feroviar de la Grădiştea va redeveni funcţional şi calea ferată Bucureşti – Giurgiu va fi modernizată.
„Întotdeauna când mă gândesc la Giurgiu am, aşa, o tresărire, că nici până acum nu e gata podul de la Grădiştea şi vreau să garantez aici că podul de la Grădiştea, care este amplasat pe cea mai veche cale ferată română, Bucureşti-Giurgiu, va redeveni funcţional, iar calea ferată va fi modernizată alături de Coridorul 9 feroviar care face legătura de la Giurgiu până la Albiţa (…).
Pentru podul feroviar de la Grădiştea s-a derulat deja o procedură de licitaţie la care a fost prezent un singur ofertant. Se aşteaptă depunerea documentelor de către acest ofertant şi dacă sunt îndeplinite condiţiile se va semna contractul”, a declarat Ludovic Orban.
Sunt în joc investiții semnificative
Totodată, el a subliniat faptul că, şi Portul Giurgiu are nevoie de investiţii semnificative, care trebuie combinate cu investiţiile pentru asigurarea navigabilităţii Dunării, pentru a putea fructifica la maximum acest avantaj unic pe care îl are România de a fi o poartă de intrare în Europa.
Podul peste râul Argeş din localitatea Grădiştea este prăbuşit din 2005. În timpul inundaţiilor, din cauza săpăturilor făcute la piciorul podului pentru extragerea de nisip, podul rutier şi feroviar peste râul Argeş s-a prăbuşit în dreptul localităţii Grădiştea. Acum este folosit doar tronsonul de la Grădiştea la Giurgiu, iar trenurile rapide între Bucureşti şi Ruse, care trec prin Giurgiu Nord, sunt redirecţionate prin Videle. Durata călătoriei Bucureşti-Giurgiu cu trenul ajunge astfel la circa trei ore.
Premierul Ludovic Orban a fost prezent joi la Giurgiu pentru a asista la ceremoniile de depunere a jurământului de către primarul municipiului Giurgiu, liberalul Adrian Angheles
Sursă foto: INQUAM/Cornel Putan