Operațiunile de zbor de la noul terminal demarează pe 10 octombrie, cel mai mare hub aerian german urmând să deservească cu până la șase milioane de pasageri mai mult pe an și să ajungă astfel la un total de aproximativ 65 de milioane de pasageri pe an. Terminalul, în valoare de 700 de milioane de Euro, va fi utilizat exclusiv de către Lufthansa și partenerii săi Star Alliance. Terminalul A-plus asigură mai multe locuri de andocare pentru aeronave mari precum superjumbo-ul Airbus A380 sau familia de aeronave Boeing B747.
Având o suprafață utilă de 185.000 de metri pătraţi, Terminalul A-Plus este cea mai mare construcție suspendată realizată în aeroportul din Frankfurt de la inaugurarea Terminalului 2, care a avut loc în 1994. Acesta asigură șapte locuri de andocare destinate aeronavelor care zboară pe distanțe lungi: patru dintre acestea au fost create pentru avioane de tip “double-decker”, cum este superjumbo-ul A380, și deservite de trei pasarele pentru pasageri (una pentru puntea superioară și două pentru puntea principală); și alte trei locuri având fiecare câte două pasarele pentru pasageri, destinate unor aeronave precum Boeing 747-8 și Airbus 340. Alternativ, la Terminalul A-Plus pot fi andocate simultan unsprezece aeronave.
În viitor, toate zborurile dinspre Statele Unite vor fi manevrate în Zona A a Terminalului 1. Durata minimă de conexiune pentru mai multe zboruri de transfer pe aceste rute va fi redusă de la 60 de minute la 45 de minute.
Pasarela A-Plus are cinci lounge-uri Lufthansa: o sală pentru Clasa Întâi, două Senator și două lounge-uri Business. Aceste zone extind spațiul total al sălilor de odihnă Luftansa din aeroportul din Frankfurt cu aproape 50%, la peste 14.000 de metri pătraţi.
Această extindere a Terminalului 1 a determinat setarea unor noi standarde în ceea ce privește conceptele de retail. O suprafață totală de aproape 12,000 m² este dedicată unui număr de 60 de magazine și restaurante care sunt concentrate în două zone comerciale centrale. Pentru prima data pe aeroportul din Frankfurt, spațiile de tip Duty Free și Travel Value Shop sunt conceptualizate ca magazine prin care se poate trece. Astfel, după ce au trecut de punctele de verificare, călătorii sunt conduși automat prin spațiile de vânzare.