Lufthansa va cumpăra o parte din ITA Airways
Lufthansa a primit miercuri aprobarea Comisiei Europene pentru achiziționarea unei participații de 41% în ITA Airways, compania aeriană italiană, într-o tranzacție evaluată la 325 milioane de euro (350 milioane de dolari).
Această decizie marchează una dintre cele mai semnificative mișcări din industria aeriană europeană recentă, reflectând eforturile companiilor de a se adapta la costurile operaționale în creștere.
Tranzacția a fost supusă unei atente analize antitrust, iar Lufthansa a fost obligată să facă concesii substanțiale pentru a atenua temerile legate de impactul asupra concurenței în Italia.
Printre acestea se numără cedarea unor rute și sloturi către alți operatori, precum Easyjet și Volotea, pentru a menține un echilibru competitiv în piața aeriană italiană.
Lufthansa va avea acces în sudul Europei
ITA Airways, prin această asociere, va oferi Lufthansa acces sporit în sudul Europei și rute importante pe distanțe lungi, consolidând poziția grupului german pe piața regională și internațională. Cu brandurile sale existente cum ar fi Swiss, Austrian Airlines și Brussels Airlines, Lufthansa vizează pe termen lung preluarea controlului complet asupra ITA Airways.
Margrethe Vestager, comisarul european pentru concurență, a subliniat că principala preocupare a Comisiei Europene a fost menținerea unui mediu concurențial sănătos, pentru a evita posibile impacte negative asupra consumatorilor prin creșterea prețurilor sau reducerea opțiunilor disponibile.
Acest acord este parte dintr-un cadru mai larg de reglementare pentru a asigura că cele mai mari grupuri aeriene din Europa nu devin prea dominante, limitând astfel riscurile pentru piață și pentru utilizatori.
Cu toate acestea, experții avertizează că integrarea ITA Airways în structura Lufthansa nu va fi lipsită de provocări. Va fi necesară o investiție semnificativă pentru a revitaliza operațiunile ITA și a îmbunătăți eficiența.
„Riscul unei probleme de concurență este, desigur, ca prețurile să crească și serviciile să scadă”, a declarat comisarul UE Margrethe Vestager reporterilor. „La asta ne referim când spunem că riscul concurenței: că utilizatorii vor trebui să plătească”, a adăugat ea.
Grupul Lufthansa introduce suprataxarea costurilor de mediu
Grupul Lufthansa introduce o suprataxă pentru costurile de mediu. Suprataxa este menită să acopere o parte din costurile suplimentare datorate cerințelor de reglementare în materie de mediu.
Printre acestea se numără:
- cota legală de amestec de inițial două procente pentru combustibilul de aviație durabil (SAF) pentru plecările din țările Uniunii Europene (UE) începând cu 1 ianuarie 2025
- ajustările la sistemul UE de comercializare a emisiilor (EU ETS)
- alte costuri de mediu reglementate, cum ar fi sistemul de compensare și reducere a emisiilor de carbon pentru aviația internațională (CORSIA)
Suprataxa pentru costurile de mediu se aplică tuturor zborurilor vândute și operate de grupul Lufthansa cu plecare din:
- cele 27 de țări ale UE
- Regatul Unit
- Norvegia
- și Elveția
Valoarea suprataxei variază în funcție de ruta de zbor și de tarif. Este cuprinsă între 1 euro și 72 de euro.
Suprataxa pentru costurile de mediu va fi percepută pentru toate biletele emise începând cu 26 iunie 2024. Se aplică plecărilor începând cu 1 ianuarie 2025.
Valoarea exactă a suprataxei pentru costurile de mediu este afișată pe paginile de rezervare ale Lufthansa Group Airlines.