Lufthansa a primit o amendă record

Lufthansa a fost sancționată de SUA cu o amendă record de 4 milioane de dolari, după ce compania aeriană a interzis accesul pasagerilor evrei într-un zbor din 2022. Incidentul a avut loc deoarece unii dintre aceștia ar fi refuzat să respecte regulile privind purtarea măștilor de protecție.

Departamentul de Transport al SUA (DOT) a afirmat că Lufthansa a comis un act de discriminare împotriva pasagerilor, tratându-i „de parcă ar fi fost toți un singur grup”, deși mulți dintre ei nu călătoreau împreună și nu se cunoșteau, potrivit BBC.

Se menționează că această amendă este cea mai mare emisă vreodată împotriva unei companii aeriene pentru încălcări ale drepturilor civile.

Lufthansa a declarat în acordul de consimțământ că a acceptat plata pentru a evita litigii, însă a negat acuzațiile de discriminare, atribuind incidentul altor circumstanțe legate de „o serie nefericită de comunicări inexacte”.

„Lufthansa este dedicată să fie un ambasador al bunăvoinței, toleranței, diversității și acceptării”, a spus compania într-un comunicat, adăugând că a cooperat cu ancheta și că se concentrează pe instruirea personalului său.

Incidentul a implicat pasageri care se deplasau de la New York la Budapesta, cu o escală la Frankfurt, în mai 2022.

Mulți dintre pasageri erau bărbați care purtau „îmbrăcăminte distinctivă, tipică pentru bărbații evrei ortodocși” și au folosit aceeași câteva agenții de turism pentru a-și rezerva biletele, conform DOT.

În timpul primului zbor, căpitanul a informat securitatea Lufthansa că unii pasageri nu au respectat instrucțiunile echipajului privind purtarea măștilor și interzicerea adunărilor în culoar și în alte zone ale aeronavei.

Alerta a dus la suspendarea biletelor pentru peste 100 de pasageri, toți evrei, ceea ce i-a împiedicat să urce la bordul zborului de legătură.

DOT a spus că Lufthansa a recunoscut că acțiunea va afecta și persoanele care au respectat instrucțiunile, dar a „concluzionat că nu era practic să abordeze fiecare pasager în parte”.

Majoritatea au fost reprogramați pe alte zboruri în aceeași zi

„Nimeni nu ar trebui să fie supus discriminării atunci când călătorește, iar acțiunea de astăzi transmite un mesaj clar industriei aeronautice că suntem pregătiți să investigăm și să luăm măsuri ori de câte ori drepturile civile ale pasagerilor sunt încălcate”, a declarat secretarul american al Transporturilor, Pete Buttigieg.

Pasagerii intervievați în cadrul anchetei au declarat că nu au observat comportamente necorespunzătoare, iar ulterior Lufthansa nu a reușit să identifice niciun pasager care ar fi încălcat regulile.

Însă, în ordinea de consimțământ, Lufthansa a spus că personalul său nu a putut să identifice pasagerii, deoarece „încălcările erau atât de numeroase, comportamentul necorespunzător a continuat pentru porțiuni semnificative din zbor și la intervale diferite, iar pasagerii și-au schimbat locurile în timpul zborului”.

Autoritățile americane au anunțat că vor impune Lufthansa să plătească 2 milioane de dolari, oferindu-i totodată un credit de 2 milioane de dolari pentru sumele deja plătite pasagerilor în cadrul unui acord legal.