Lufthansa ar putea cumpăra Alitalia, după ce a preluat Air Berlin

Şeful Lufthansa, Carsten Spohr, a afirmat joi că operatorul aerian german ar putea fi interesat de preluarea Alitalia numai dacă va fi posibil să o ia de la început cu firma italiană, transmit DPA, Reuters şi ANSA.

"Dacă va exista o şansă de creare a unei noi Alitalia, Lufthansa, în poziţia de cea mai mare companie aeriană din Europa, va fi cu siguranţă interesată să negocieze", a declarat Sporhr. 

Acesta a adăugat: "Italia este o piaţă importantă pentru noi. Dar Alitalia, aşa cum este astăzi, nu este un subiect". 

La începutul lunii mai, acţionarii Alitalia au votat în unanimitate plasarea companiei sub administrare specială. Conform legislaţiei italiene, Guvernul va trebui să furnizeze fonduri pentru a menţine operaţiunile şi va numi supervizori care să redreseze compania sau să ceară lichidarea ei. Administratorii vor prelua afacerea şi vor prezenta o nouă strategie care ar putea include vânzarea de active, reducerea operaţiunilor şi a numărului de locuri de muncă. Strategia ar urmări să facă viabilă compania în următorii doi ani. 

Lufthansa şi-a consolidat joi poziţia de lider pe piaţa aviaţiei achiziţionând părţi importante din rivala Air Berlin, pentru 210 milioane de euro (249 milioane de dolari). 

Lufthansa intenţionează să folosească activele Air Berlin pentru a-şi extinde rapid subsidiara low-cost Eurowings. 

Joi, la Bursa de la Frankfurt, acţiunile Lufthansa au urcat cu peste 3%, ajungând la cel mai ridicat nivel din ultimii aproape 17 ani. 

Lufthansa va prelua 81 de avioane de la Air Berlin, aproximativ jumătate din flota companiei, şi va angaja 3.000 din angajaţii săi. De asemenea, va prelua şi divizia Niki a Air Berlin şi compania sa regională LG Walter. 

Şeful Lufthansa, Carsten Spohr, şi-a exprimat speranţa că UE va aproba tranzacţia până la sfârşitul lui 2017. Acesta a adăugat că operatorul aerian va investi în total aproximativ 1,5 de euro în urma acordului cu Air Berlin. Suma include investiţii în noi avioane şi costurile preluării angajaţilor. 

În luna august, Air Berlin şi-a declarat insolvenţa, după ce principalul său acţionar, compania Etihad Airways din Abu Dhabi, a încetat să îi mai acorde sprijin financiar. Acest anunţ a obligat Guvernul german să vină în sprijinul operatorului aerian cu un credit punte de 150 de milioane de euro pentru ca avioanele Air Berlin să poată zbura în continuare. Luna trecută, Air Berlin a informat că a ales duo-ul Lufthansa – easyJet drept ofertanţi preferaţi cu care va negocia vânzarea celor 140 de aparate ale sale şi că discuţiile se vor derula până la data de 12 octombrie, iar după încheierea unui acord compania germană va trebui să-şi închidă operaţiunile. 

AGERPRES