Lufthansa, unul dintre principalii operatori aerieni din Europa, a înregistrat o pierdere netă de 256 milioane de euro în primul trimestru al anului, sectorul aerian fiind grav afectat de criza economică globală.
În perioada similară a anului trecut, compania a avut un profit net de 44 milioane de euro.
Cu toate acestea, pierderile operaţionale ale Lufthansa au fost sub estimările analiştilor, ajungând la o valoare de 44 milioane de euro.
„Acum vom vedea cine este pregătit şi capabil să acţioneze eficient în faţa unei situaţii atât de dificile. Lufthansa este o companie puternică şi îşi poate menţine poziţia chiar şi în perioade mai grele”, a declarat Stephan Gemkow, directorul financiar al operatorului aerian.
Lufthansa a înregistrat în primele trei luni ale anului venituri de 5 miliarde de euro, în scădere cu 11 procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
În primele trei luni ale anului, Lufthansa a transportat la nivel global 12,1 milioane de pasageri, mai puţin cu 7% faţă de aceeaşi perioadă din 2008. Pentru a se adapta cererii, compania aeriana a recurs la reducerea capacităţii cu 3,3%.
SURSA: Deutsche Welle