Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a inspectat, marţi, şantierele autostrăzii Lugoj-Deva, împreună cu reprezentanţi ai Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), ai Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), ai Poliţiei Rutiere şi ai Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM), precum şi cu prefecţii şi preşedinţii Consiliilor Judeţene Timiş şi Hunedoara.
"Pe lotul 3 al autostrăzii (21 km) specialiştii au constat o mobilizare extrem de slabă a constructorului şi deficienţe în execuţie. Lucrau doar 90 de muncitori şi 70 de utilaje. Mare parte din echipă a fost retrasă imediat ce ministrul Lucian Şova a plecat de pe şantier. Stadiul fizic şi financiar al acestui tronson este de 82%. Pe lotul 3 au apărut o serie de probleme din cauza lucrărilor neconforme şi a mobilizării slabe a antreprenorului cu care reprezentanţi ai MT şi CNAIR poartă de aproape un an nenumărate discuţii pentru remediere. Asocierea a primit până acum penalizări de 1,5 milioane euro", precizează sursa citată.
Pe de altă parte, pe lotul 4 al autostrăzii (22 km) firmele asociate sunt foarte bine mobilizate, având 700 de oameni pe şantier şi 300 de utilaje, potrivit MT.
"Se lucrează în ritm susţinut, iar stadiul fizic de execuţie este 76%. Mai sunt necesare lucrări precum cele de la nodul Şoimuş – lucrări de infrastructură, suprastructură şi rampe pasaj – şi de finalizat elemente de siguranţă a circulaţiei", subliniază comunicatul.
Pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva lucrează asocierea de firme Teloxim, Comsa, Aldesa Construcciones şi Arcadis Eurometudes, iar pe lotul 4 firmele S.C. Tehnostrade S.R.L. şi S.C. Spedition Umb S.R.L.
"În urma rapoartelor pe care le vor face instituţiile de control, ministrul Transporturilor, Lucian Şova, va dispune conducerii companiei să ia măsuri în consecinţă", subliniază comunicatul de la Transporturi.
Potrivit datelor publicate pe site-ul CNAIR, valoarea contractului pentru lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva este de 579,927 milioane lei, fără TVA. Finanţarea este asigurată astfel: fonduri de coeziune (85%) şi Guvernul României (15%).
Pentru lotul 4 al aceleiaşi autostrăzi, valoarea contractului este de 419,397 milioane lei, fără TVA, din care fonduri de coeziune – 85% şi Guvernul României – 15%.
Lucrările pe cele două loturi ar fi trebuit finalizate în primăvara anului 2016 în condiţiile în care au început în 2013.
AGERPRES