Revista CAPITAL a publicat ediția anuală „Top 100 Manageri din România”. 10 categorii: CEO, CFO, COO, Marketing, HR, CSR, PR, Vânzări, Administratori publici și Sănătate și câte 10 persoane intervievate pentru fiecare în parte.
Care credeți că este cel mai de succes proiect implementat în 2020?
Luiza Domnișoru: La nivelul companiei noastre, proiectul cu cel mai mare impact a fost răspunsul companiei la provocările și dificultățile generate de pandemia COVID-19. În 2020, industria telecomunicațiilor a fost unul dintre motoarele economiei și un pilon esențial pentru continuitatea unor sectoare întregi de activitate, de la fabricație și logistică, retail și banking la educație și sănătate. Creșterile de trafic înregistrate în rețelele de telecomunicații fixe și mobile, în special la orele de vârf, urgența cu care a fost nevoie să se asigure servicii de conectivitate pentru școlile și spitalele din România, digitalizarea rapidă a unor importante sectoare de producție, comerț, servicii sau a unor zone defavorizate din țară sunt o dovadă a mobilizării excepționale a tuturor echipelor noastre. Pentru aceasta, merită, încă o dată, să fie felicitați toți oamenii Digi, colegii mei.
Care este cel mai mare proiect din cariera dumneavoastră implementat în cadrul companiei în care activați în prezent?
Luiza Domnișoru: M-am alăturat grupului Digi în iunie 2018 și, comparativ cu carierele altor colegi din Digi, parcursul meu profesional este unul aflat, încă, la început de drum. Uitându-mă la tot ceea ce am trăit, alături de echipa de Comunicare, în acești aproape trei ani, pot spune fără rețineri că proiectul de comunicare integrată și CSR #amgrijă este unul dintre cele mai importante proiecte de comunicare și issues management la care am contribuit.
Campania #amgrijă, pornită, inițial, în mod absolut inspirat, de colegii din Digi24, ca un mod de a încuraja și motiva publicul în primele momente ale pandemiei, a devenit umbrela tuturor acțiunilor de comunicare corporate, comunicare publică, employer branding și CSR derulate de grupul nostru, în 2020. Le sunt recunoscătoare colegilor din divizia Media a grupului Digi pentru sursa de inspirație și sprijinul constant acordat în modelarea acestei campanii care ne-a însuflețit pe parcursul anului.
Campania s-a axat în jurul a trei piloni de comunicare: Am grijă (mesaje referitoare la măsurile de siguranță adoptate de colegii de pe teren, care nu au putut să lucreze remote); Voi sunteți eroii noștri (acțiuni prin care le-am mulțumit medicilor, polițiștilor, militarilor și întregului personal din linia întâi și am transmis mesaje de încurajare pentru comunitățile în care sunt prezenți) și Solidaritate pentru viitor (acțiuni de CSR, donații de echipamente medicale către spitalele din țară, donații de tablete, susținerea cu servicii de conectivitate a unor categorii vulnerabile sau comunități defavorizate). Având în vedere circumstanțele, #amgrijă a fost cel mai potrivit mesaj prin care să comunicăm ideea de solidaritate, încredere, empatie și profesionalism, mai ales cu cei care s-au aflat constant în primele linii.
Care sunt proiectele prevăzute pentru 2021?
Luiza Domnișoru: Experiențele de anul trecut ne-au arătat că este important să fim pregătiți cu o mare doză de flexibilitate și să tratăm cu celeritate urgențele, mai ales dacă vin din domeniul sănătății și siguranței angajaților, dar și să capitalizăm la maximum experiențele dobândite anterior.
Ne dorim o continuare a proiectelor de responsabilitate socială demarate în contextul pandemiei și vom acorda o mare atenție aspectelor legate de raportarea nefinanciară. Prezența companiei-mamă Digi Communications N.V. pe Bursa de Valori București aduce o serie de obligații sub aspectul transparenței și raportării pe teme legate de protecția mediului, social și guvernanță corporativă (ESG), pe care le vom urmări cu atenție sporită. De altfel, un important proiect legat de raportarea nefinanciară a fost demarat chiar de anul trecut, prin introducerea unui nou mod de consultare a părților interesate și setarea temelor de materialitate pentru companie.
Pentru că mediul de lucru a suferit diverse reconfigurări anul trecut, iar multe echipe au cunoscut schimbări importante la nivelul fluxurilor și proceselor operaționale, va fi necesar să ne concentrăm asupra comunicării interne și asupra nevoii colegilor de a rămâne conectați la cultura organizațională Digi.
Vom continua eforturile de sensibilizare a angajaților în legătură cu regulile de sănătate a muncii impuse în ultimele 12 luni, lucrând îndeaproape cu alte funcțiuni corporate ale grupului și, nu în ultimul rând, vom duce mai departe campaniile de responsabilitate socială cu care suntem deja asociați: sănătate, educație, digitalizare și incluziune socială, voluntariat și spirit de inițiativă.
Care sunt cele mai mari probleme cu care v-ați confruntat în contextul pandemiei?
Luiza Domnișoru: Lucrând într-o funcțiune în care interacțiunea față în față și munca în echipă sunt definitorii pentru cooperarea între membri, a fost dificil să menținem constant motivația la un nivel ridicat și să asigurăm condițiile pentru a genera soluții creative, inovatoare. De asemenea, integrarea de noi membri sau stagiari în echipă s-a realizat cu dificultate. Cu ajutorul echipei de la HR și cu sprijinul colegilor din alte departamente (IT, SSM, DigiSoftware), am reușit să depășim cu succes aceste obstacole.
De ce probleme v-ați lovit în relația cu administrația locală sau centrală?
Luiza Domnișoru: Dacă ne raportăm strict la proiectele de CSR derulate de companie anul trecut, colaborarea cu autoritățile locale și centrale a fost chiar mai strânsă decât în alți ani, Digi ajutând peste 1.100 de copii din medii defavorizate să aibă acces la tablete/device-uri mobile și la servicii de internet, în 75 de localități din țară. De asemenea, compania a asigurat pe propria-i cheltuială conectarea la internet fix a aproximativ 700 de școli, în cadrul unui protocol între Ministerul Educației și operatorii de telecomunicații, inclusiv Digi.
Este important să subliniem aici faptul că Digi a fost prezent, printr-o serie de acțiuni de CSR, în multe dintre comunitățile vulnerabile (Bihor, Brașov, Buzău, Constanța, Cluj, Galați, Timiș, Vaslui etc.) și a sprijinit cu servicii de conectivitate inițiative, atât ale unor ong-uri, cât și ale unor administrații locale. Lecțiile de solidaritate ale anului 2020 ne arată că, atunci când nevoile comunității o cer, mediul privat și autoritățile locale sau centrale găsesc cele mai bune căi pentru a colabora în folosul concetățenilor.
Ce sfat i-ați da unui tânăr care este la început de drum într-o carieră similară cu a dumneavoastră?
Luiza Domnișoru: Să fie dispus să învețe continuu. Comunicarea este despre dorința de a afla, de a fi mereu la curent cu noutățile, de a extrage informațiile esențiale pentru a contextualiza diversele fapte și evenimente și de a transmite mai departe informații corecte, relevante, la momentul oportun, pentru a obține o schimbare în atitudinea și comportamentul publicului.
Să fie pregătit să înțeleagă statistici, cifre, fenomene și noțiuni din domenii cât mai diverse și, de cele mai multe ori, tehnice. Formarea umanistă este de folos pentru a-și găsi filonul creativ, dar consistența proiectelor de comunicare vine din cercetare, planificare, bugetare, evaluare, analiza rezultatelor și capitalizarea bunelor practici deprinse.
Care credeți că vor fi cele mai importante schimbări în domeniul în care activați în următorii 10 ani?
Luiza Domnișoru: În telecomunicații, convergența va fi cuvântul de ordine, conținutul video va fi rege, iar multi-screen-ul ne va modela complet comportamentul de consum. Să nu ne imaginăm o societate precum cele din utopiile SF sau Matrix, dar ”rețeaua” va fi parte din viața noastră, chiar dacă nu îi vom simți niciodată prezența fizică.
În comunicare și CSR, raportarea și prioritizarea evaluării axate pe interesele stakeholder-ilor vor fi elementele cheie ale unei strategii de succes.
Bani. Ce vă spune acest cuvânt?
Luiza Domnișoru: Responsabilitate și timp. Responsabilitate față de resursele personale și de cele ale companiei în care lucrezi, față de clienții care îți cumpără serviciile și produsele, față de bugetul echipei tale, dar și al familiei tale.
Deciziile luate la timp te pot face să economisești bani, timpul câștigat într-un proiect se măsoară în bani, iar pentru un manager, timpul alocat echipei înseamnă bani câștigați.
Revista este disponibilă în format print și poate fi comandată de pe magazinul online agoramag.ro.
Sursa foto: arhiva personală