Majoritatea comercianţilor de maşini nu iau în calcul luna decembrie ca pe o lună mai specială decât celelalte în privinţa ofertelor speciale. Atât de Crăciun, cât şi de Paşti, promovarea se limitează la sloganuri de sezon.
Mulţi se aşteaptă ca ultima lună a anului să umple magazinele de prezentare ale dealerilor auto de cadouri. Însă, în acest an, ca şi în cei anteriori, puţine companii au pregătit pachete promoţionale dedicate sărbătorilor de iarnă. Chiar dacă reducerile de preţ sau pachetele opţionale gratuite sunt prezente în multe showroom-uri, acestea nu sunt cu mult diferite de cele din restul anului. Moş Crăciun, bradul împodobit şi ornamentele specifice Crăciunlui vor fi cu siguranţă vizibile de la o poştă prin vitrine, însă asta nu înseamnă că bătrânul simpatic cu barba albă a lăsat şi sacul plin când a trecut pe acolo. Reprezentanţii Trust Motors, importatorul Peugeot, ne-au declarat că strategia lor „nu se bazează pe promoţii desfăşurate în anumite perioade ale anului, cum sunt Crăciunul sau Paştele. În 2007, am avut promoţii pe parcursul întregului an“. Oficialii AutoItalia, companie care aduce în România maşinile mărcilor Fiat, Alfa Romeo, Lancia şi SsangYong, consideră că „politica de promoţii a firmei este constantă şi încercăm, în primul rând, să venim în întâmpinarea clienţilor, fie cu oferte de finantare, fie cu reduceri sau cadouri oferite la cumpărare“. Cam acelaşi este răspunsul majorităţii comercianţilor de autovehicule atunci când sunt întrebaţi despre ofertele dedicate sărbătorilor.
Cu toate acestea, clienţii pot beneficia şi în decembrie de discounturi sau opţionale gratuite. La Renault sunt în desfăşurare campanii de promovare pentru modelele Clio Exception, Mègane Sedan şi Symbol Fidji, prin care clienţii beneficiază de avantaje cuprinse între 1.500 de euro şi 2.500 de euro. Peugeot are oferte cu discount de 5% din preţul cu TVA pentru majoritatea modelelor, exceptând noul 308 care a intrat de prea puţin timp pe piaţă pentru a beneficia de reduceri. Dealerul BMW, Automobile Bavaria, are în decembrie o ofertă specială pentru modelul X5 – 3.0d, al cărui preţ cu taxe porneşte de la 49.900 de euro, iar Porsche România are o ofertă tentantă pentru modelul Volkswagen Polo. Pentru mărcile pe care le importă, AutoItalia oferă reduceri cuprinse între 5% şi 10%, pentru anumite modele existând şi un cadou suplimentar care include un set de pneuri de iarnă sau plata taxei de primă înmatriculare. Pentru că am ajuns la acest din urmă amănunt, trebuie spus că, profitând de rumoarea iscată odată cu scrisoarea Comisiei Europene, care nu este de acord cu modalitatea de aplicare a acestei taxe, mulţi comercianţi îşi promovează vehiculele luând plata taxei de primă înmatriculare de pe umerii clienţilor.
Există şi sentimentali
Printre puţinele companii care şi-au propus să nu treacă uşor cu vederea perioada sărbătorilor se află Hyundai, Skoda, Cadillac, dar şi Dacia. Plecând de la numele unuia dintre cele mai vândute SUV-uri din România, Santa Fe, cei de la Hyundai au gândit o campanie care se remarcă prin preţul extrem de competitiv pentru modelul amintit, dar şi prin reducerea de până la 1.000 de euro pentru Accent sau cea de 1.600 de euro pentru Getz. Dealerul Skoda, Avia Motors, organizează o tombolă pentru cei care cumpără un model al producătorului ceh până pe 20 decembrie. Câştigătorul poate pleca acasă, pe lângă maşina comandată, cu o Fabia adusă de Moş Crăciun. Rădăcini Motors împreună cu BCR Leasing pun la dispoziţia clienţilor cu ocazia sărbătorilor o dobândă preferenţială de 5,9% pentru cei care îşi doresc un Cadillac BLS, iar autohtonii de la Dacia oferă cu titlu de cadou o asigurare RCA pentru Logan berlină sau MCV sau airbag-uri laterale pentru cumpărătorii de Logan MCV Laureate.
Este interesant de remarcat că niciunul dintre dealerii chestionaţi de noi nu are în ofertă pachete promotionale destinate în special femeilor. Deşi recunosc că multe dintre maşini sunt cumpărate de bărbaţi, dar sunt făcute cadou femeilor, comercianţii de la noi nu au curajul să promoveze un vehicul ca pe o maşină dedicată sexului slab. Cei de la AutoItalia ne-au răspuns sec: „Nu avem în prezent nicio ofertă care să se adreseze exclusiv femeilor“, iar reprezentanţii Peugeot declară doar că „ofertele mărcii sunt dedicate în egală măsură atât bărbaţilor, cât şi femeilor“.
Oferte cu dedicaţie
SANTA DE LA SANTA FE
Hyundai Auto România, foloseşte numele celui mai mare SUV din ofertă pentru a-l promova în această perioadă. Clienţii pot cumpăra un Santa Fe 2,2 DSL Comfort cu tracţiune faţă pentru 26.168 euro.
CADOURI DE LA DACIA
Producătorul autohton plăteşte asigurarea RCA pentru un an clienţilor care comandă un Logan berlină sau un MCV cu condiţia ca poliţa să fie încheiată la Astra-Uniqa.
O FABIA SUB BRAD
Dealerul Avia Motors va oferi unuia dintre clienţii care au cumpărat o Skoda între 1 şi 20 decembrie încă o maşină cadou. Este vorba despre o Fabia destul de bine echipată.