M-am angajat la Capital pe data de 15 ianuarie 2008. Îmi amintesc perfect acea zi. Capital era deținut de trustul elvețian Ringier, iar procedurile în cadrul procesului de angajare erau pe cât de clare, pe atât de stufoase. Era o perioadă în care online-ul încă era la foarte-foarte început, iar printul încă nu știa ce-l așteaptă. Acum, la 12 ani de atunci, lucrurile s-au schimbat radical.
În 2008, site-ul capital.ro făcea aproximativ 3.000 de unici pe zi. Se puneau foarte puține știri pe site, dar cei care accesau atunci varianta online a pulicației intrau să citească articolele din print, care erau urcate pe site. Țin minte și acum că cel mai accesat articol la vremea aceea era opinia lui Ionuț Popescu, fost redactor șef al Capital, ulterior fost ministru de Finanțe, care a continuat o perioadă să semneze opinii.
De atunci și până acum, publicația a trecut printr-o serie întreagă de schimbări, atât pentru varianta tipărită cât și pentru varianta online. Aceste schimbări n-au însemnat altceva decât adaptarea la schimbările dictate de vremurile în care trăim. Dacă acum 12 ani, online-ul era o anexă, un departament, al revistei Capital, evoluția lucrurilor a dus la inversarea raportului. Oamenii își trag informațiile de pe internet, le citesc în mare parte de pe suport mobil, într-o vreme în care până și desktopul-ului se pare că i-a cam trecut vremea. Astăzi, capital.ro este accesat de peste 800.000 de unici pe zi.
Cifrele vorbesc de la sine. Luna mai a fost cea mai bună lună din istoria site-ului capital.ro. În luna care tocmai a trecut, nu de puține ori, capital.ro a avut zile în care a fost lider de clasament.
În termeni lunari, vorbim de o creștere de peste 20 de milioane de afișări față de luna aprilie, de la 43 de milioane la peste 65 de milioane de afișări, conform cirelor publicate de SATI. Numărul de unici s-a apropiat de nivelul de 8 milioane, în creștere față de luna anterioară. Din acest punct de vedere, capital.ro a ajuns pe locul 5 în topul site-urilor din România, două poziții mai sus față de luna precedentă.
Mai mult decât atât, indicatorul a cărui creștere ne bucură cel mai mult este timpul mediu petrecut pe site, care este mai mare decât cel al site-urilor concurente. E un indicator care ne arată că userii petrec timp pe site, consumând conținutul pe care noi îl livrăm.
Dincolo de cifre, suntem convinși că facem ceea ce trebuie și anume o presă îndreptată cu fața către cititor, cu o paletă largă de subiecte, cu știri la zi, dar și cu analize, unele dintre ele chiar foarte tehnice și foarte nișate.