A0 Sud, pe ultima sută

Odată finalizat acest lot, va fi posibilă circulația pe autostradă de la Constanța până la Pitești, A0 Sud fiind conexiunea între autostrăzile A2 București-Constanța și A1 București-Pitești.

AKTOR a finalizat instalarea grinzilor la pasajul Ţegheş, un punct critic în avansarea lucrărilor pe Lotul 3 al Autostrăzii A0 Sud. Acest pasaj, care trece deasupra autostrăzii, asigură continuitatea Drumului Comunal 125 (DC125) și va contribui semnificativ la fluidizarea traficului în zona metropolitană bucureșteană, facilitând astfel conexiunea între localitățile adiacente

Pasajul Țegheș, greu de îmblânzit

În ciuda vremii nefavorabile din februarie, construcția pasajului Ţegheş a întâmpinat și alte obstacole tehnice care au afectat ritmul de execuție. Cel mai semnificativ obstacol a fost relocarea unei conducte de gaz care traversa zona, împiedicând finalizarea completă a forajelor pentru pilonii pasajului.

Odată ce această etapă a fost finalizată, urmează completarea montării echipamentelor ITS (Sisteme de Transport Inteligente), a parapeților metalici și a marcajelor verticale și orizontale. Până acum, aproximativ 70% din parapeți, sistemele ITS, gardurile de împrejmuire și consolele pentru marcaje verticale au fost instalate. De asemenea, au fost montați aproximativ 500 de stâlpi de iluminat din totalul de 620 prevăzuți în proiect, urmând ca în următoarele 30 de zile să fie montate lămpile.

„Exceptând vremea nefavorabilă din februarie, construcţia pasajului Ţegheş a întâmpinat alte obstacole tehnice care au influenţat ritmul de execuţie. Cel mai mare a fost relocarea unei conducte de gaz care traversa zona, împiedicând realizarea completă a forajelor pentru pilonii pasajului. Cu această etapă încheiată, urmează finalizarea montării echipamentelor ITS (Intelligent Transportation Systems), a parapeţilor metalici şi a marcajelor verticale şi orizontale”, precizează constructorul grec, într-un comunicat.

4 poduri, 6 pasaje, 9 pasaje pe autostradă

Segmentul A0 Sud Lot 3, conform constructorului, este aproape finalizat, cu un progres semnificativ în ultimele etape de execuție. Din cele 260.000 de tone de asfalt necesare pentru întreaga lucrare, mai sunt de utilizat 36.000 de tone de uzură, care vor fi aplicate și finalizate în următoarele 26 de zile, conform planului de lucru stabilit. De asemenea, toate structurile majore, inclusiv podurile și pasaje, sunt deja complet funcționale, iar constructorul lucrează îndeaproape cu autoritățile pentru a asigura finalizarea lucrărilor la timp.

Proiectul acoperă 15,465 km din Centura de Sud și 2,5 km din Centura de Nord, acestea fiind legate de autostrada A1 spre Pitești printr-un pasaj important care trece peste autostrada A1 în zona Ciorogârla. În plus, mai sunt incluse 4 poduri, 6 pasaje (overpass-uri), 9 pasaje pe autostradă, 46 de podețe, două parcări de scurtă durată și două zone de servicii, toate menite să îmbunătățească traficul și să faciliteze conexiunile între diversele drumuri din zona metropolitană.