Ce șanse are România să atragă turiștii ruși care mergeau în Egipt și Turcia? Ei bine, reprezentanții ANT și ANAT tocmai au prezentat România la un târg de turism din Moscova și și-au făcut deja planuri pentru infotripuri organizate în staţiunile balneare, montane, pe litoral şi în Delta Dunării, precum și în oraşele de city break.
Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) şi Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) au ca prioritate, începând din acest an, atragerea turiştilor ruşi, considerând că România poate fi o alternativă la Turcia şi Egipt, două destinaţii pe care ei nu le mai pot vizita, reiese dintr-un comunicat de presă. Astfel, 2,6 milioane de cetăţeni ruşi care au vizitat Egiptul în 2014 şi 3,3 milioane care au ales Turcia, în acelaşi an, sunt potenţiali turişti pentru România.
“Există mare interes pentru România, a reieşit din discuţiile pe care le-am avut, la Moscova, nu numai cu turoperatori ruşi, ci şi cu omologii noştri, patronat şi minister. Dacă ne dorim turiştii ruşi în România, şi acum este momentul potrivit să îi atragem, trebuie investit urgent în promovarea României în Federaţia Rusă. Cu o acţiune singulară, participarea la târgul de turism de la Moscova, nu vom reuşi să atragem fluxul de turişti ruşi în România”, declară Aurelian Marin, preşedintele ANAT.
Oficialii români, alături de ambasadorul României în Federaţia Rusă, Vasile Soare, au avut întâlniri cu Sergei Korneev, directorul adjunct al Agenţiei Federale pentru Turism din Federaţia Rusă, Valery A. Korovkin, directorul Departamentului Internaţional al Agenţiei Federale pentru Turism din Federaţia Rusă şi cu Yury A. Barzykin, vicepreşedintele Uniunii Industriei Turistice din Federaţia Rusă.
“Este o şansă pentru România şi trebuie să o folosim. Am deschis o cale de dialog, dar avem nevoie de acţiuni concrete pentru ca România să devină o destinaţie preferată de ruşi. ANAT va continua seria de prezentări şi întâlniri între turoperatorii români şi ruşi nu numai din Moscova, ci şi din Sankt Petersburg şi Ekaterinburg, dar e nevoie şi de implicarea financiară a autorităţilor, pentru că suntem la concurenţă cu Grecia, Croaţia, Bulgaria, Israel şi alte ţări care vor să îi atragă”, mai spune Aurelian Marin.
Mai mult chiar, Corina Martin, preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Promovare Turistică din România (FAPT), a declarat că spotul de promovare în limba rusă a staţiunii Mamaia va fi prezentat, luni, în premieră pentru operatorii români, după ce săptămâna trecută a fost lansat la Moscova, în cadrul proiectului-pilot ”Descoperă România”.
”Spotul oficial a fost bine primit de agenţiile cu care ne-am întâlnit la Moscova. Am dorit să mergem către ei cu acest spot pentru că ni s-a reproşat că nu există materiale de promovare a destinaţiilor turistice româneşti în limba rusă. Astăzi va fi lansat pentru toate agenţiile de turism şi hotelierii din România. Spotul a fost realizat numai din taxa de promovare a staţiunii. Din aceeaşi bani am făcut şi broşurile de prezentare cu care am mers la discuţiile cu turoperatorii din Federaţia Rusă. Din păcate, Mamaia nu avea broşuri de prezentare”, a precizat Corina Martin, citată de Agerpres. Versiunea în limba rusă a spotului de promovare a staţiunii Mamaia urmează celor din limba italiană, ebraică, poloneză.
”Din păcate, agenţii de turism ruşi ştiu foarte bine toate hotelurile din Antalya, dar nu le cunosc deloc pe cele din România. Avem primele trei hoteluri din Mamaia şi patru hoteluri din Delta Dunării interesate să intre în programul Litoralul pentru ruşi. Suntem în discuţii cu mai mulţi hotelieri care au intenţia să intre în program. Datorită faptului că ANAT-ul este colaboratorul nostru în toate acţiunile de promovare ale FAPT, purtăm discuţii cu agenţii români de turism pentru organizarea unor programe speciale pentru turiştii ruşi”, a mai spus Corina Martin.