,,Turismul reprezintă, potrivit strategiei Romanian Business Leaders şi a Coaliţiei pentru Dezvoltarea României, pe următorii cinci ani, una dintre cele cinci industrii principale de dezvoltare pentru IMM-uri, pe lângă agricultură, IT, cercetare – dezvoltare. Sunt convins că, dacă vom fi mai serioşi în a privi turismul, dacă nu vom mai aştepta atât de mult de la stat şi vom face noi, industria, vom putea creşte foarte bine”, spune Dragoş Anastasiu.
În prezent, grupul pe care îl conduce are 20 de companii, 700 de angajaţi, iar anul acesta ar putea ajunge la o cifră de afaceri de 100 de milioane de euro. Cel puțin aceasta este estimarea omului de afaceri.
Și nu e de mirare, în contextul în care va continua să investească, inclusive în domeniul hotelier, în Delta Dunării. ,,Dincolo de orice cifră, mă încântă că cei din jurul nostru ne apreciază şi premiază serviciile. Într-o ţară în care, din păcate, calitatea serviciilor nu este la cel mai înalt nivel. Am investit mult, mai ales în oameni, pentru că ei oferă calitate serviciilor. Povestea mea, a grupului, este şi o poveste a antreprenoriatului românesc. Este o poveste care arată oportunităţile imense pe care România ni le oferă, cu condiţia de a acţiona etic. Pot spune, după 20 de ani, că aproape nimic din ce am realizat aici cu echipa nu aş fi putut realiza în altă parte”, mai spune Dragoş Anastasiu, a cărui afacere a împlinit recent 20 de ani.
Potrivit acestuia, românii au început să acorde tot mai mare atenţie detaliilor și nu mai pleacă în vacanţă oriunde şi oricum, se uită foarte mult la ratingurile hotelurilor, se uită la locaţia lui, la tipul de cameră, se interesează de experienţele pe care le pot avea acolo.
”De altfel, românii se inspiră de pe online, dar cumpără în agenţii. Doar 6% din totalul rezervărilor se fac pe online la noi, iar din aceste rezervări, doar 30% sunt plătite direct pe site. În următorii 2 ani, vom investi 500.000 pentru modernizarea site-ului”, spune Cosmin Marinof, director naţional de vânzări în cadrul grupului.