Despre ofensiva grupului Daimler din perioada 2013 – 2020 se vorbește de câteva luni. Chiar oficialii companiei și-au făcut publice intențiile de a lansa 13 noi modele complet noi – care țintesc grupuri de clienți neincluși până acum în planurile de vânzări ale producătorului – cu scopul de a depăși rivalii BMW și Audi în lupta pentru supremație în zona premium a pieței auto mondiale.
Este interesant de observant că acest deziderat ar trebui atins prin utilizarea unei strategii similare rivalilor de la Volkswagen. O stategie care s-a dovedit extrem de profitabilă în ultimii ani. Astfel, deși sunt diferite ca design, dimensiuni și grup-țintă de clienți, majoritatea noilor produse vor împărți platforme și componente astfel încât costurile de producție să fie cât mai reduse.
Presa germană susține că unul dintre cele 13 modele incluse de oficialii Daimler în declarația lor de intenție este GLA, un SUV de mici dimensiuni care are la bază aceeași platformă cu modelele A și B din gama producătorului. Ca și recent-lansatul CLA, viitorul cross-over va putea fi comandat cu tracțiune față sau integrală (4MATIC). Conform germanilor, gama de motoare va fi compusă din propulsoare diesel sau alimentate cu benzină cu puteri cuprinse între 136 CP și 211 CP. Pentru pasionați va fi disponibilă, desigur, și o versiune AMG a cărei forță va ajunge până la 350 CP.
Având în vedere că Mercedes-Benz GLA este programat pentru lansare în luna aprilie la expoziția auto de la Shanghai (21-29.04), publicații precum AutoBild sau Focus, consideră că micul SUV va avea un puternic ascendent în fața modelelor rivale de la BMW sau Audi care vor intra pe piață mult mai târziu. Este de așteptat ca Audi Q2 să ajungă la clienți abia în 2015, iar BMW X2 cel mai devreme în 2016. Mult mai curând însă, bavarezii vor lansa modelul X4, poziționat între X3 și X5.
Citește și: Mercedes CLA ajunge la clienții români în aprilie. Preț minim fără TVA, 24.200 euro