Companiile trebuie să-și adapteze operațiunile pentru a ține pasul cu cererile consumatorilor. Dar adaptarea necesită investiții. Și cu marje de profit mai mici și creșterea costurilor de personal, un echilibru trebuie să fie găsit.
Costurile de personal reprezinta cele mai mari alocări pentru majoritatea operațiunilor de depozitare, iar un raport recent al DHL a inclus două statistici surprinzătoare:
- Doar 5% din depozitele curente sunt automatizate
- 80% au fost operate manual, fără automatizare
De asemenea, raportul a aratat pentru cele 5% care pretind a fi automatizate: “chiar și mediile cele mai puternic automatizate aveau încă nevoie să angajeze persoane în funcții cheie.”
Automatizarea în cadrul industriei de logistică a permis anumitor companii să țină pasul cu cererea, dar automatizarea completă necesită investiții serioase. Nu fiecare companie are nevoie de automatizare și nu fiecare țară este pregătită pentru ea.
AR PUTEA SEMI-AUTOMATIZAREA SĂ FIE SOLUȚIA?
Multe companii așteaptă să vada ce se va intampla înainte de a se avânta pentru a investi într-un mediu complet automatizat.
Între timp, utilizează soluții semi-automate, care sunt concepute pentru a reduce unele dintre sarcinile care folosesc intensiv forta de munca umana.
Exemple ale unor astfel de solutii semi-automatizate includ:
– Sistemele ”PalletShuttle”, care cresc capacitatea de stocare, reduc numarul operatorilor necesari, economisesc timp și reduc costurile de operare
– Sistemele de Rafturi pe baze mobile, care au o siguranță operațională garantată la temperaturi de până la -30 ° C și pot transporta încărcături de până la 24 de tone la înălțimi de până la 12 metri.
– Masinile automate cu depozitare pe verticala tip carusel
https://www.youtube.com/watch?v=AKzjMVShylQ
AUTOMATIZAREA COMPLETĂ |
SEMI-AUTOMATIZAREA |
Automatizarea completă necesită, de obicei, un plan foarte specific.
|
Semi-automatizarea poate fi adaptata ulterior la o instalație existentă și are un echilibru mai mare între folosirea oamenilor și software-ului. |
Costuri ridicate – £8m nu este un buget nerealist pentru o clădire complet nouă.
|
Presupune costuri mai reduse, mai ușor de implementat, mai flexibilă, riscuri reduse, putere sporită de returnare a investitiei. |
Este complet condusă de software (nebazându-se pe oameni la fel de mult cât pe software), iar dacă se defectează, întregul sistem se defectează.
|
Semi-automatizarea este cel mai bun mod de a realiza o mai bună utilizare a spațiului disponibil, pastrarea personalului și dacă lucrurile nu funcționează pe deplin, este mult mai ușor de optimizat. |
Poate dura până la 2 ani pentru a pune un sistem complet automatizat în funcțiune.
|
Semi-automatizare este intr-un fel o soluție manuală, care insa aduce si imbina elemente de automatizare. |
|
Sistemele semi-automate pot fi configurate astfel încât, pe viitor, și dacă este necesar, clienții să poată trece cu ușurință la un sistem complet automatizat. |
Cristian Androne, National Sales Manager pentru Dexion (www.dexion.ro) în România spune că piața din România se află într-un stadiu foarte diferit de multe alte țări europene.
Mulți dintre clienții noștri au experiență puțină sau deloc în ceea ce privește soluțiile semiautomate și, ca urmare, nu sunt siguri că pot avea încredere în sistemele comandate si operate electronic.
Acesta impresie se schimbă insa pe măsură ce afla despre sau văd sistemele de automatizare în functiune în altă parte. Cei care sunt în căutarea unei soluții de viitor încep să realizeze ce diferență poate face pentru operațiunile lor, iar unii dintre ei au început deja să investească în solutii semiautomatizate in special in Pallet Shuttle si in masini automate cu depozitare pe verticala.
Acest lucru a fost observat mai ales în ultimii doi ani.
CONCLUZIE
Automatizarea face parte acum din viața noastră de zi cu zi. De la casele de marcat cu auto-scanare din supermarket la plățile automate în transportul public, am ajuns să acceptăm aceste evoluții ca normă. Dar acestea sunt exemple mici, în comparație cu ceea ce ne așteaptă. Un raport fascinant al DHL/Cisco subliniază posibilitățile pe care internetul obiectelor [IO] le aduce în sectorul logistic:
Un palet conectat la internet care poate spune proprietarul său locul și starea de expediere. Un camion conectat care poate prezice în mod inteligent nevoile sale proprii de întreținere. O lumină de stradă conectată poate sesiza prezența mașinilor și poate trimite informații inteligente si utile, conducătorilor auto.
Cu toate acestea, există întotdeauna unele sarcini care nu pot fi automatizate: un cuvânt de ncurajare adresat unui coleg, o vorba de apreciere de la un manager, sau un efort suplimentar pentru un client. Dar pentru cele mai multe alte lucruri, în cazul în care este nevoie de viteză, de precizie, de analiză si de eficientizare, automatizarea, într-o anumită măsură, este aici pentru a rămâne o solutie si pentru viitor.
Pentru acele companii care nu doresc sau nu pot să facă tranziția la automatizarea completă, semi-automatizarea sau automatizarea parțială poate face diferența.
Pentru a afla mai multe despre “Cum se comportă soluțiile semi-automate de stocare în Europa?” descărcați (www.dexion.ro/semiautomatizare) studiul realizat de către specialiștii în depozitare de la Dexion.