Capital: Care au fost cele mai importante decizii pe care a trebuit să le luaţi şi v-au marcat cariera?

 

Rucsandra Hurezeanu: Fără nici o ezitare, alegerea apei termale Herculane, care este cea mai bună apă termală din România pentru pielea sensibilă.  Am demonstrat acest lucru cu multe studii clinice prezentate la Congresele internaționale de dermatologie. Îmi amintesc cu plăcere cum cu 2 ani în urmă, am participat, ca în fiecare an, la cea mai importantă întâlnire a industriei cosmetice din Franța, la Beyond Beauty Paris. Plimbându-ne printre standuri Alain Fructus, consultantul nostru pentru cercetare și dezvoltare se întoarce brusc spre mine să-mi prezinte o doamnă în jur de 60 ani, subțirică, cochetă, așa cum sunt majoritatea franțuzoaicelor spunând «Voila c’est Franacine! Cea care a făcut studiile voastre pe apa termala Herculane acum 8 ani.» Francine, mă ia de mână, înmărmurită și extaziată «Apa voastră termală este extraordinară, foarte bogată în minerale, extrem de particulară și de benefică pentru piele. Mi-a făcut mare plăcere să lucrez cu ea. De altfel o păstrez încă în frigider!». «O păstrați în frigider de 8 ani?», am întrebat. “Da, am făcut la un moment dat curățenie între materiale și n-am aruncat-o. Mi-am spus: Sunt sigură că voi mai lucra într-o zi cu această apă.” O am într-un borcan pe care scrie «Eau thermale de Roumanie». Apa termală Herculane nu e un ingredient oarecare, este ingredientul activ principal al produselor Ivatherm.

 

Capital: Care este cel mai mare risc pe care vi l-ați asumat în ceea ce priveşte cariera aleasă?
Rucsandra Hurezeanu: Construirea propriului business a fost cel mai mare risc asumat. Mulți își doresc să aibă propria afacere și să devină independenți financiar. Însă puțini știu că pentru a deveni un antreprenor de succes trebuie să îți placă riscul, nesiguranța, insuccesele repetate și munca intensă.

Capital: Care ar fi diferenţele dintr-o afacere condusă de o femeie şi una condusă de un bărbat?
Rucsandra Hurezeanu: Cercetătorii care studiază comportamentul celor din finanțe au declarat că volatilitatea Wall Street este dată de o anumită substanță chimică din corp. Și cum majoritatea traderilor și a executivilor din finanțe sunt bărbați, substanța în cauză nu e alta decât testosteronul. Avem așadar (și) o explicație fiziologică a situației care ridică o întrebare: oare cum ar fi arătat lumea condusă în egală măsură de femei și de bărbați ? Comunitățile umane și instituțiile au valorizat excesiv dintotdeauna trăsăturile «masculine» ca agresivitatea, ambiția și competitivitatea. Atât politica, cât și afacerile cereau aceste calități de la liderii lor. Cu câteva decenii în urmă, într-o lume dominată de bărbați, singurele femei care ajungeau în funcții de putere în stat sau în companii erau considerate mai dure decât cei mai duri bărbați. Dacă Margaret Thatcher a fost supranumită Doamna de Fier, despre Indira Gandhi se spunea că era singurul bărbat din propriul cabinet. Cred cu convingere că o organizație condusă autoritar este inerent mai puțin capabilă de inovații și creativitate. Oamenii devin hipervigilenți, defensivi și preocupați exclusiv de persoana proprie. Femeile-lider de astăzi par confortabile cu propria feminitate, recunoscând și apreciind cu înțelepciune grija pentru ceilalți în stilul lor de conducere.

Capital: Care ar fi ingredientele pentru o afacere de succes?
Rucsandra Hurezeanu: Produsul pe care-l oferi e primul lucru important. Dacă nu ai un produs bun, nu poți construi nimic pe termen lung. Medicii dermatologi au avut de la început încredere în produsele noastre. Prescripțiile lor medicale sunt motorul vânzărilor noastre. Cred că am construit bine pilonii brandului. Și bineînțeles că orice succes înseamnă o echipă.  Echipa cu care lucrez din 2005 vine din industria farmaceutică, cu care eram familiară.

Capital: Ce sfaturi aţi da unei tinere care vrea să-şi dezvolte propriul business?
Rucsandra Hurezeanu: Dacă aș avea acum 20 de ani aș alege la fel, să studiez măcar o scurtă perioadă la o universitate de prestigiu din Europa sau America, pentru că astazi vorbim de o piață globală și ne pregătim pentru provocări și competiție serioasă.  Aș face cât mai multe stagii în timpul facultății, ca să iau contact cu mai multe culturi de întreprinderi și cu mai multe domenii de activitate. Cu cât ai mai multă experiență, cu atât ești mai câștigat. Aș căuta lucrurile care mă entuziasmează cu adevărat și aș încerca să văd dacă abilitățile mele cele mai mari se pot apropia de pasiunile mele. Probabil aș citi biografiile celor care au performat în domeniul ales de mine, pentru a-mi reconfirma interesul și a afla factorii cheie ai succesului lor. 

   

IVATHERM, UN BUSINESS DE SUCCES

10 ani a împlinit în 2015 businessul Ivatherm
300.000 de produse sunt vândute anual de companie
10% cotă de piață, ceea ce po­zi­ționează compania pe locul patru pe pia­ța de dermo-cosmetice din România
75% este procentul cu care a cres­cut anul trecut cifra de afaceri a companiei în 10 State din Europa de Est, Asia și Midle East se regăsesc produsele Ivatherm.