După ce au încercat să cucerească o cotă cât mai bună de piaţă prin reducerea preţurilor sau prin oferirea unor servicii financiare cât mai atractive. Comercianţii duc acum o luptă strânsă și în domeniul serviciilor post-vânzare. Spre exemplu, începând cu 15 ianuarie, Hyundai auto România, importatorul mașinilor Hyundai, a decis să introducă o garanție transferabilă în limita a cinci ani de utilizare pentru întreaga sa gamă.
Conform importatorului, odată cu introducerea în gamă a modelului Hyundai ix35, în primavara anului 2010, Hyundai Auto România a prezentat și pachetul de servicii post-vanzare „5 Year Triple Care”.
Acesta înglobează cinci ani garanție internațională, transferabilă și fără limită de kilometri, cinci ani asistență rutieră cu acoperire europeană și cinci ani de verificări tehnice gratuite. Ulterior, serviciul a fost introdus și pentru noile modele i30 facelift și ix20.
„Popularitatea serviciului a atras după sine decizia de revizuire a politicii de garanție extinsă Hyundai în Romania și introducerea garanției transferabile în limita a cinci ani de utilizare și pentru restul gamei”, precizează compania.
Toate autovehiculele noi comercializate începând cu data de 15 ianuarie 2011 vor beneficia de noul pachet, în funcție de model: prin pachetul „5 Year Triple Care” aferent modelelor ix20, ix35 și i30 facelift sau prin sistemul de trei ani garanție standard oferită de producător la care se adaugă doi ani garanție extinsă de importator, în limita a 100.000 kilometri.
Hyundai Auto România a anunțat și că „vehiculele Hyundai comercializate până la data de 15 ianuarie 2011 rămân sub incidența condițiilor de garanție valabile la momentul achiziționării, specificate în contractul de vânzare-cumpărare”.
Oferte tot mai bune au pus în ultima perioadă la dispoziția clienților și alte companii, numai că, fiecare a ales un model diferit de punere în aplicare a garanției extinse.
Astfel, marca Chevrolet o garanție completă timp de trei ani în limita a 100.000 km. Conform dealerilor Chevrolet, din momentul înmatriculării clientul beneficiază de serviciul Chevrolet Euro Service pentru o perioadă de 36 de luni.
Acest lucru înseamnă că „nu trebuie plătită asistenţa în caz de defecţiune sau pentru tractarea la cea mai apropiată unitate service autorizată Chevrolet”.  De asemenea, este disponibil și pachetul de garanție extinsă care poate prelungi garanția inițială cu unul sau doi ani. Pentru acest serviciu clienții trebuie însă să plătească sume suplimentare cuprinse între 156,09 euro și 666,44 euro.
De asemenea, marca autohtonă Dacia oferă pe lângă garanța standard de trei ani sau 100.000 km, șase ani pentru coroziune și trei ani pentru vopsea, un pachet de garanție extinsă. Astfel, clienții pot opta, pentru una dintre cele patru oferte Dacia Extenso (12 luni dar nu mai mult de 100.000 km, 12 luni dar nu mai mult de 200.000 km, 24 luni dar nu mai mult de 100.000 km sau 24 luni dar nu mai mult de 200.000 km).
Spre exemplu, pentru a beneficia de încă un an garanție după expirarea primilor trei ani la model Duster clienții trebuie să plătească 146 euro. Pentru prelunguirea cu doi ani, 219 euro. Cea mai scumpă extindere de garanție este cea oferită pe timp de doi ani, dar nu mai mult de 200.000 km, pentru modelele Logan VAN și Logan Pick-Up (448 euro).
Prin apelarea la sistemul de garanţie extinsă, mai ales în cazul mărcilor care oferă posibilitatea transferării acesteia de la un proprietar la altul, clienții au posibilitatea de a își majora valoarea de revânzare a vehiculelorm însă este necesară o atentă studiere a ofertelor pentru a decide dacă un astfel de demers este avantajos sau nu.