Lucian Bode a dat asigurări că toate containerele care vin din America de Sud în Portul Constanţa sunt verificate. El a susținut, însă, că este o problemă cu lipsa scannerelor.
Lucian Bode a declarat, luni, că, potrivit informaţiilor oficiale pe care le deţine, toate containerele care vin din America de Sud în Portul Constanţa sunt verificate. Bode a precizat, însă, că există problema lipsei scanerelor.
„Legat de Portul Constanţa, în 2021, în Portul Constanţa s-au capturat 1,5 tone de heroină, în valoare de aproximativ 45 de milioane de euro.
Această captură nu a fost gestionată în câteva zile, în câteva săptămâni, a fost rodul muncii organelor de aplicare a legii din România şi din afara României de luni, poate chiar ani de zile”, a spus fostul ministru de Interne.
El și-a exprimat convingerea că la fel se întâmplă şi acum. Lucian Bode a explicat că sunt operaţiuni care se desfăşoară în parteneriat care cu siguranţă vor da rezultate. Este vorba de organele statului român, respectiv partenerii din Europa şi din afara Europei.
Lucian Bode, detalii despre controalele din ultimii doi ani
Fostul ministru a vorbit și despre rezultatele controalelor din ultimii doi ani, în Portul Constanţa. Lucian Bode a arătat că se procesează anual aproximativ 700.000 de containere pe directivă europeană. Un procent de 3% este obligatoriu să fie verificate.
„Vreau să vă spun, din surse oficiale, informaţia o am de la conducerea Portului Constanţa, toate containerele care vin din America de Sud sunt verificate, absolut toate. Avem într-adevăr o problemă şi trebuie să recunoaştem, problema se numeşte lipsa scanerelor”, a spus fostul ministru.
Există un singur scanner și e îmbătrânit
Liderul PNL a menționat că există un singur scanner şi acela este îmbătrânit. Potrivit lui Bode, necesar ar fi să existe 4 scannere – 2 pentru fiecare poartă principală.
„Aşadar, povestea asta că nu s-a identificat în ultimii doi ani un gram de cocaină sau de droguri este una care poate să fie privită în felul următor: operaţiunile care se desfăşoară pentru identificarea, prinderea şi destructurarea acestor reţele în timp, nu ştiu câte grame de droguri s-au identificat în urma verificării containerelor cu acel scaner. Cred că deloc”, a mai arătat fostul ministru de Interne.
Explicațiile legate de verificările din Portul Constanța
Potrivit acestuia, aceste cantităţi mari, de sute de kilograme sau tone de droguri, sunt descoperite în urma unor operaţiuni specifice ale organelor de aplicare a legii.
Lucian Bode a mai arătat că are încredere în Portul Constanţa. El este de părere că toţi cei care îşi desfăşoară activitatea în această zonă îşi fac datoria. Fostul ministru a mai menţionat că că s-a făcut o comparaţie între Porturile Rotterdam şi Constanţa.
Conform acestuia, în Rotterdam sunt procesate peste 400.000.000 de tone de marfă. În Portul Constanţa, aproximativ 70.000.000 de tone. Lucian Bode a ținut să puncteze că în Rotterdam vin toate navele din America de Sud . În portul Constanţa containerele din America de Sud ajung după ce au mai trecut cel puţin printr-un port în verificări.
„Acestea sunt explicaţiile pe care le am şi le pot face publice”, a punctat Bode.