Cu zece mărci în portofoliu, toate oferind modele electrificate, gigantul german acoperă în prezent, toată gama de prețuri, de la foarte accesibil la scump.

Volkswagen este în prezent al doilea cel mai mare producător de automobile din lume, după Toyota, ca volum al profiturilor. Pe lângă modelul Volkswagen omonim, Grupul Volkswagen deține și Audi, ŠKODA, Lamborghini, Porsche și alte 6 modele auto. Opțiunile sale de mașini electrice concurează deja pe piață cu Tesla Design 3 și Y și cu mașinile de lux Product S și X, scrie The Observer.

Anul trecut, Volkswagen a comercializat aproximativ 450.000 de mașini electrice la nivel global, mai puțin cu 50% față de ceea ce a livrat Tesla. Chiar și așa, excluzând SUA, unde Tesla domină piața, cele două companii rămân rivale, în special în Europa și China, cel mai bine cotate două piețe din lume pentru vehiculele electrice, potrivit Bloomberg.

În 2021, veniturile obținute din vânzările de mașini electrice în aceste două regiuni la un loc au fost de peste cinci ori mai mari decât cele din SUA.

China și Europa, piețele unde se va da în continuare bătălia pentru supremație

Peste 90% din vehiculele electrice ale gigantului german au fost cumpărate în Europa (70%) și China (20%). De aceea, China și Europa sunt piețele unde se va da în continuare bătălia care va decide liderul. Ambele au legislații care favorizează vânzarea de mașini electrice. În plus, peste doi ani, se estimează că mașinile electrice vor reprezenta 25% din vânzările de automobile din China, și 20% din Europa.

Volkswagen, care cheltuiește aproximativ 55 de miliarde de dolari la nivel global pe vehicule electrice până în 2026, și-a lansat noua generație devehicule electrice din China la începutul anului trecut, dar a ratat obiectivul de a vinde între 80.000 și 100.000 de mașini. Compania își propune să vândă între 160.000 și 200.000 mașini anul acesta, deși s-au vândut doar 33.300 până în aprilie.

Volkswagen, perspectivă mai bună decât Tesla în Europa

Tesla deține un avantaj mai mare prind deschiderea fabricii în China, dar Volkswagen are o șansă excelentă de a câștiga potul cel mare în Europa. Analiștii Bloomberg susțin că Volkswagen nu este doar singurul producător de automobile vechi cu o gamă importantă de vehicule electrice, ci și singurul cu o traiectorie clară către profitabilitate.

SUV-ul electric de dimensiuni medii de la Audi, Q4 e-tron, are în prezent o marjă de câștig financiar identică cu a omologului său cu motor cu ardere interioară, Audi Q3, susține raportul.

Cu ochii pe valoarea bateriilor

Analiștii urmăresc cu atenție și valoarea bateriilor, cea mai scumpă componentă a unui automobil electric. Tesla și Volkswagen au programe de îmbunătățire a bateriei pentru a crește profitabilitatea. Volkswagen s-a angajat să deshidă șase unități de producere a bateriilor, în Europa, până în 2030, în vreme ce Tesla intenționează să producă baterii la noua sa unitate de producție din Berlin.

„Producătorii de automobile din Europa, China și din altă parte vor continua să provoace Tesla prin crearea de noi modele. Dar stimulentele pentru profit sunt limitate pe fondul creșterii taxelor de baterie și al unor deficiențe”, a explicat Michael Dean, analist senior la Bloomberg Intelligence.