incredinta SUA garantia securitatii".Printr-o situatie asemanatoare trec autoritatile romane. Ele trebuie sa multumeasca Statelor Unite pentru integrarea in NATO, dar nu trebuie nici sa-i supere pe mai marii de la Bruxelles, de care depinde, in mare masura, intrarea in UE. Cea mai mare problema pare a o reprezenta proiectul autostrazii Bucuresti - Oradea - Bors, care nu este agreat decat partial de oficialii europeni. Ei spun ca sectorul dintre Brasov si granita maghiara nu este prioritar si ca
incredinta SUA garantia securitatii”.Printr-o situatie asemanatoare trec autoritatile romane. Ele trebuie sa multumeasca Statelor Unite pentru integrarea in NATO, dar nu trebuie nici sa-i supere pe mai marii de la Bruxelles, de care depinde, in mare masura, intrarea in UE. Cea mai mare problema pare a o reprezenta proiectul autostrazii Bucuresti – Oradea – Bors, care nu este agreat decat partial de oficialii europeni. Ei spun ca sectorul dintre Brasov si granita maghiara nu este prioritar si ca ar putea fi construit dupa aderare, cu bani de la UE. Doar ca negocierile dintre Guvernul de la Bucuresti si consortiul american Bechtel sunt acum mult prea avansate pentru a fi abandonate. si lucrurile nu se opresc aici. In planul secund, se exercita presiuni pro (de la Budapesta) si contra autostrazii (de la FMI). Nu trebuie uitate nici interesele economice ale potentatilor locali si nici lupta care se duce pentru administrarea unor fonduri de aproape trei miliarde de euro.