Viața sa nu este clasica poveste lacrimogenă a unui om care a pornit de jos și a ajuns să facă avere și probabil că nici nu i-ar fi plăcut să fie astfel. Bernard Arnault, omul ai cărui “copii” îi poartă toate celebritățile lumii, a iubit de la început luxul și banii, dar a rămas mereu lucid într-o lume a viselor.
Toți am auzit despre brandurile de lux Louiss Vuitton, Christian Dior, Sephora sau Bulgari,dar câți știm ce se află în spatele acestor afaceri de succes? Supranumit regele luxului, creatorul imperiului francez LVMH, Bernard Arnault, duce o viață departe de lumina reflectoarelor.
Unele persoane au norocul de a se naște bogate, altele trebuie să muncească pentru a ajunge în vârf. Antreprenorul face parte din prima categorie, datorită tatălui său, Leon Arnault, fondatorul unei companii de construcții civile denumită Ferret-Savinel. Educația strictă primită din partea părinților și bunicilor catolici a contribuit la succesul pe care îl are astăzi Bernard Arnault.
Spiritul antreprenorial în sânge
Antreprenorul francez a absolvit una dintre cele mai prestigioase universități din Franța în anul 1971. După ce și-a finalizat studiile, el s-a angajat ca inginer la compania tatălui său. În anul 1976, Arnauld a fost promovat și a devenit președintele companiei. Bernard Arnault a avut talentul de a fi antreprenor în sânge încă de la o vârstă fragedă. Ajuns la conducere, succesul companiei a crescut considerabil.
Atunci când Francois Mitterand a fost ales președintele Franței, Arnault a plecat în Statele Unite ale Americii, unde timp de trei ani s-a ocupat cu dezvoltarea de apartamente pentru compania tatălui său. Ulterior, el a preluat Boussac, o companie care deținea celebrul brand Christian Dior și care traversa o perioadă grea. Acesta a fost momentul în care Bernard Arnault a început drumul spre succes. În anul 1988 compania Christian Dior a preluat 32% din LVMH, care în prezent este liderul pieței de lux, având activități în domenii variate: de la modă și cosmetice, până la băuturile de lux.
După ce a devenit CEO al companiei LVMH, el a început să își dezvolte compania lucrând îndeaproape cu alte branduri de succes, cum ar fi Marc Jacobs, Sephora, Thomas Pink și Guerlain.
Un imperiu de 46,8 miliarde euro
Cel mai mare grup de produse de lux din lume, LVMH Moët Hennessy, a înregistrat în anul 2018 venituri totale de 46,8 miliarde de euro, cu o creștere de 10% comparativ cu anul 2017. De asemenea, profitul operațional al companiei a crescut cu 21% față de anul precedent, ajungând la 10 miliarde de euro.
”LVMH a avut un alt an record. Dorința brandurilor, creativitatea și calitatea produselor noastre, experiența unică oferită clienților noști și angajamentul echipelor noastre sunt punctele forte ale Grupului și au făcut din nou diferența. În anul 2019, grupul își va continua activitatea, combinând tradiția și modernitatea, viziunea și răspunsul pe termen lung, spiritul antreprenorial și simțul responsabilității.” – Bernard Arnault.
Una dintre calitățile care l-au ajutat pe Bernard Arnault să supraviețuiască în lumea afacerilor, a fost faptul că s-a născut cu spiritul antreprenorial în sânge. El este caracterizat fiind un ”lup în haine de cașmir”, o descriere total diferită față de viața sa privată. Precum majoritatea oamenilor bogați, el stă departe de luminile reflectoarelor și se spune că este un om foarte modest comparativ cu averea sa.
El se află pe locul patru în topul miliardarilor, având o avere totală de aproape 82 de miliarde de dolari. De la începutul anului 2019, Bernard Arnauld a câștigat 13 miliarde de dolari și a pierdut doar un miliard.
”Cred că în afaceri trebuie să înveți să fii răbdător. Poate că eu nu sunt foarte răbdător, dar cred că cel mai mult am învățat să pot aștepta ceva și să îl obțin când este momentul potrivit!”- Bernard Arnault, creatorul impreiului LVMH. CASETĂ
Rețeta succesului
Deși are o avere colosală, Bernard Arnault nu se laudă cu zeci de mașini de lux și nici cu locuințe de miliarde de euro. El este omul care a folosit imaginea luxului pentru a reînvia branduri care erau pe cale să intre în faliment. Așa a ajuns unul dintre cei mai bogați oameni din lume. A riscat și a reușit. A achiziționat branduri care aveau o istorie în industria luxului, dar care erau ignorate. Antreprenorul consideră că pentru a face un brand de succes trebuie să ai răbdare, pentru că reușitele pot apărea chiar și după 10 ani.
De asemenea, încă o metodă prin care Arnault își transformă afacerile în povești de succes, este întregul mecanism de producere, de distribuție și de comercializare a bunurilor. Totul este schimbat din temelii pentru a se realiza un produs de înaltă calitate.
Planuri de viitor
”Vrem ca Louis Vuitton să fie în continuare pe primul loc. În afacerea noastră, cel mai important cuvânt este dorința, așadar, dorim să continuăm să creăm dorința. Într-un mediu care rămâne nesigur, putem conta pe atractivitatea mărcilor noastre și pe agilitatea echipelor de a consolida și anul acesta conducerea noastră în universul produselor de înaltă calitate.”, a declarat Bernard Arnault.