Producătorul de bunuri de lux Luis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) nu anticipează scăderea cererii în Europa sau Statele Unite, în ciuda condițiilor economice dificile, declară Yves Carcelle, șeful diviziei de modă și articole din piele din cadrul grupului, potrivit Bloomberg.
"Chiar și în perioade de criză, oamenii vor sa se rasfețe. Nu am sesizat semne de scădere a cererii nici în Europa, nici în Statele Unite. Lumea luxului nu se supune acelorași reguli ca restul pietelor", a afirmat Carcelle, la inaugurarea unui magazin Louis Vuitton în Singapore.
Carcelle a spus că LVMH va deschide mai puține magazine, pentru a se concentra mai mult pe extinderea celor deja existente, deoarece "retailul de lux trebuie să fie de asemenea o experiență a luxului".
Acum trei zile, LVMH l-a numit pe fostul director executiv al Danone, Jordi Constans, ca înlocuitor pentru Carcelle, la sfârșitul anului 2012.
Japonia este cea mai mare piață a produselor de lux din lume, dar principala clientelă este formată din chinezi, care fac multe cumpărături atunci când călătoresc în locuri precum Singapore, Hong Kong, Macao sau Paris, a spus Carcelle. Vânzările de bunuri de lux din China vor crește cu 18% pe an, la 180 miliarde yuani (28,2 miliarde dolari), în perioada 2010 – 2015, potrivit estimărilor făcute de compania de consultanță McKinsey.
În primul semestru al anului, profitul net al LVMH a crescut cu 25%, la 1,31 miliarde de euro. Brandul Louis Vuitton este prezent în România din iunie 2008, cu un magazin de 130 de mp in galeria hotelului JW Marriott, în urma unei investitii care a depășit un milion de euro.