Lux cu discount doar pentru clienţii fideli

În bătălia pentru clienţii cu venituri mari, hotelierii din România înteţesc campaniile de promovare a cardurilor de fidelitate, care oferă reduceri substanţiale în schimbul unei taxe anuale. Preţ de cazare şi specialităţi culinare la jumătate de preţ în restaurant de lux ori acces nelimitat la centrul spa al hotelului. Nu este vorba de o ofertă a vreunei agenţii de turism, ci doar de o parte dintre serviciile de care poate beneficia posesorul unui card de membru emis de un l

În bătălia pentru clienţii cu venituri mari, hotelierii din România înteţesc campaniile de promovare a cardurilor de fidelitate, care oferă reduceri substanţiale în schimbul unei taxe anuale.

Preţ de cazare şi specialităţi culinare la jumătate de preţ în restaurant de lux ori acces nelimitat la centrul spa al hotelului. Nu este vorba de o ofertă a vreunei agenţii de turism, ci doar de o parte dintre serviciile de care poate beneficia posesorul unui card de membru emis de un lanţ hotelier, nu doar din străinătate, ci şi din România.

La nivel internaţional, cardurile pentru membrii fideli sunt o regulă. În România, acestea au ajuns prin intermediul marilor lanţuri hoteliere, iar promovarea lor este la început. Deocamdată, singurii emitenţi de astfel de carduri sunt unităţile de cinci stele JW Marriott, Radisson SAS, Hilton, Crowne Plaza şi  Intercontinental Bucureşti.

Beneficii variate

Posesorii cardului Gold Points Plus, emis de Radisson SAS, pot transforma punctele câştigate pe baza sumelor cheltuite în unităţile parte a reţelei globale în reduceri la cazare sau chiar la cumpărarea biletelor de avion.

În cazul Intercontinental, dobândirea cardului Priority Club Rewards este gratuită. Punctele acumulate prin consumarea de servicii hoteliere nu expiră niciodată şi se pot transforma în nopţi gratuite de cazare, mile de zbor, vouchere şi minute de convorbiri telefonice. „Trebuie să te cazezi minimum o noapte, la un tarif calificabil (cu un discount nu mai mare de 20%, n.red.) la unul dintre hotelurile grupului”, explică Dana Chiriac, marketing şi PR manager Intercontinental România, condiţia principală care trebuie îndeplinită pentru emiterea cardului. Cei care achită o taxă anuală de 100 de dolari vor fi înscrişi într-un nivel superior al programului Priority Rewards, care le conferă un statut special (beneficiază, printre altele, de discounturi considerabil mai ridicate).

Reducere de până la 10.000 de euro, în decursul unui an

Conform unor estimări ale reprezen­tanţilor industriei hoteliere locale, JW Marriot şi Hilton îşi dispută câteva mii de clienţi, clienţi constanţi ai serviciilor hoteliere şi care plătesc anual taxe în contul cardurilor exclusiviste de membru. De pildă, posesorii de carduri Marriott Exclusive beneficiază de 50% reducere la nota de plată în restaurantele din cadrul hotelului, tot 50% discount pentru opt nopţi de cazare cu mic dejun inclus, de un preţ preferenţial de 350 de lei pe noapte în timpul weekendului şi de două nopţi de cazare gratuite.

De asemenea, clientul beneficiază de o noapte de cazare gratuită pe an ­într-unul dintre apartamentele hotelului şi are acces la restaurantul dedicat doar membrilor JW Marriott. Reducerea totală, în asemenea cazuri, este, po­tri­vit re­prezentan­ţilor Ma­­rriott, de maximum10.000 de euro.

Hilton susţine că are o ofertă mai avantajoasă decât cea a Marriott, reprezentată de cardul Diamond, care se eliberează în schimbul unei taxe anuale de 350 de euro. Şi în acest caz se oferă reduceri de 50% la restaurant, există tarife preferenţiale la cazare, întâietate la rezervări, vouchere speciale şi o noapte gratuită pe an. În plus, clienţii sofisticaţi primesc gratuit apartamentul prezidenţial, plus alte câteva nopţi gratuite în decursul anului. Pentru aceste răsfăţuri, posesorul cardului plăteşte anual 1.700 de euro.

Potrivit lui Cristian Iordan, general manager Diamond Club Card, numărul posesorilor de carduri eliberate de Hilton este de 3.000.

Anul trecut, nu­­­mă­rul posesori­lor de Diamond Club Card Hilton a ajuns la 3.000, ­cifră care se va men­ţine în 2009.
Cristian Iordan, general manager Diamond Club Card

3.000 de posesori Diamond Club Card se pot caza în cel mai luxos apartament al Athénée Palace Hilton (foto), plătind doar tariful pentru o cameră standard 

Pe alese

DIAMOND CARD ­HILTON
Taxa: 350-1.700 euro
Posesorii cardului acumulează puncte (echivalent 80 de euro) pentru fiecare noapte de cazare. Cei care plătesc taxa anuală de 1.700 de euro pot fi cazaţi în apartamente de tip junior suite la tarif de cameră standard.

MARRIOTT EXCLUSIVE
Taxa: 2.950 lei (700 euro)
Posesorii bene­ficiază de re­du­ceri de 20% din tariful de recepţie la hotelurile Marriott din Atena, Londra, Moscova etc. şi primesc vouchere cu 50% reducere la închirierea sălilor de evenimente.

PRIORITY CARD INTERCONTINENTAL
Taxă: 72 euro
Pe lângă reducerile la tariful de cazare, posesorul beneficiază de vouchere cu discounturi la restaurante, convorbiri telefonice etc.

GOLD ­POINTS RADISSON SAS
Este gratuit. Acordă discounturi în peste 1.000 de hoteluri ale grupului Rezidor din întreaga lume.