0-2704-lcr21.jpg  0-2707-lcr3.jpg 0-2709-lcr4.jpg 0-2710-lcr6.jpg 0-2711-lcr7.jpg 0-2712-lcr8.jpg

 

Expoziţia auto organizata la fostul Metro Otopeni, actualul Ţiriac Expo, şi-a deschis porţile pe 23 mai. Denumirea pompoasa si anunţul organizatorilor care susţin că au adus în România maşini în valoare de 10 milioane de euro, au dat impresia unui eveniment cu care nu ne întâlnim prea des pe meleagurile noastre. Atracţia cailor-putere ascunşi sub caroserii fără cusur şi numele unor companii aflate printre expozanţi precum Pagani, Koenigsegg şi Spyker au pus mulţi curioşi pe aglomeratul drum către Otopeni. Din nefericire, încă o dată, socoteala de acasă nu s-a potrivit cu cea din târg.

La intrare, fostul Metro te întâmpină cu o vopsea albastră scorojită şi o atmosferă de sat părăsit. E drept că odată intrat, sclipirile aruncate de bolizii pe patru roţi îţi cam iau ochii, dar e numai un şoc temporar. După ce treci de frumoasele Ferrari amplasate strategic este imposibil să nu remarci mocheta pătată şi peretele alb care îşi pierde vopseaua din spatele unor frumoase modele Lexus. De asemenea, este greu de acceptat că cei 10.000 de metri pătraţi ai pavilionului acoperă numai vreo 30 de maşini şi câteva motociclete produse în Ungaria. Că veni vorba de vecinii de la vest. Cu numai câteva zile în urmă, mai precis între 27 aprilie şi 1 mai, acelaşi concept a fost prezentat şi la Budapesta numai că acolo numărul mărcilor prezente era cel puţin dublu, iar ambianţa a fost cu totul alta. Întrebat de Capital care este motivul acestei diferenţe, organizatorul expoziţiei, Al Roudhan Bader, a declarat într-o engleză aproximativă: „Budapesta este mult mai aproape de Europa decât Bucureştiul. Era necesară închirierea unor avioane pentru a aduce maşinile aici şi asta ar fi costat prea mult.”

Parcă pentru a pune capac lipsei de modele, compania Spyker a fost prezentă în prima zi a show-ului numai prin intermediul directorului de vânzări, Peter van Rooy. Asta pentru că, după cum a declarat oficialul olandez, „astăzi avem o singură problemă. Nu am putut trece maşinile de graniţa dintre Ucraina şi România. Sperăm ca acestea să ajungă în jurul orei 17.00.”

Pe lângă sărăcia numerică a modelelor expuse, jurnaliştii prezenţi la deschidere au avut de trecut şi peste oboseala traducătoarelor care au încercat din greu să ţină pasul cu vorbitorii Horacio Pagani sau Christian von Koenigsegg, dar au sfârşit prin a sări cu delicateţe peste termenii tehnici. Poate şi acesta este unul dintre motivele pentru care Al Roudhan Bader a răspuns la întrebările „Capital” cu fraza : „Am avut probleme cu ceea ce vedeţi acum aici. Noi dorim să organizăm ceva profesionist dar am găsit aici mulţi amatori. Sper ca data viitoare să fie mult mai bine. Vă pot spune că, de când am venit în România, nu am dormit pentru a putea face acest spaţiu expoziţional să arate mai bine”.

Ce e de văzut

Dacă reuşiţi să treceţi peste micile detalii deranjante atât de obişnuite la o expoziţie autohtonă puteţi avea şansa să admiraţi pentru prima dată în România câteva modele extrem de interesante. Sclipitorul Ferrari Enzo de 850.000 de euro, Pagani Zonda Roadster de „numai” 720.000 sau bolidul Koenigsegg de 650.000 de euro sunt numai câteva dintre vedetele show-ului, dar nici Maybach, Jaguar, Mercedes, Aston Martin sau Hummer nu sunt uşor de trecut cu vederea. Tot în cadrul expoziţiei mai pot fi admirate şi câteva modele tunate de firma Mansory. Pe lângă asta, faptul declarat de organizatori că „aceste adevărate rarităţi pot fi şi cumpărate pentru că toate bijuteriile prezente la Luxury Car Show sunt de vânzare”, ar putea atrage o mulţime de vedete autohtone pentru care imaginea oferită de o maşină hand-made este extrem de importantă.


Este bine de ştiut şi faptul că astfel de expoziţii dedicate exclusiv maşinilor de lux se desfăşoară numai în câteva mari oraşe europene printre care Geneva, Monaco, Paris, Frankfurt sau Viena. Pentru cei interesaţi de eveniment mai trebuie spus că biletul de intrare costă 15 lei de persoană, doar în ziua destinată VIP-urilor (23 mai) preţul fiind de 50 de lei.