LVMH, vânzări peste așteptări în 2024

LVMH, vânzări peste așteptări în 2024. Gigantul din industria luxului, deținător al unor branduri emblematice precum Louis Vuitton, Moët & Chandon și Hennessy, a raportat venituri de 84,68 miliarde de euro (88,27 miliarde de dolari) pentru 2024, depășind ușor estimările analiștilor LSEG, care prognozaseră 84,38 miliarde de euro.

Compania a anunțat că aceste rezultate reflectă o creștere organică de 1% față de anul precedent, notează CNBC.

Vânzările au înregistrat o revenire peste așteptări în ultimul trimestru al anului, încheiat în decembrie, după ce, în trimestrul anterior, grupul suferise prima scădere de la debutul pandemiei.

Expansiunea a fost susținută de cererea puternică din Europa, Statele Unite și Japonia, în timp ce performanțele din Asia au continuat să fie slăbite, conform declarațiilor companiei.

”În 2024, în mijlocul unui mediu incert, LVMH a demonstrat o rezilienţă puternică. Această capacitate de a face faţă furtunilor în perioade extrem de turbulente — deja ilustrată de multe ori în istoria grupului nostru — este un alt testament al puterii şi relevanţei strategiei noastre”, a declarat Bernard Arnault, preşedintele şi CEO-ul LVMH, citat într-un comunicat.

Bernard Arnault
Bernard Arnault

Performanța solidă a companiei a fost susținută în special de divizia de retail selectiv, care include Sephora, precum și de segmentele de parfumuri și produse cosmetice. Cu toate acestea, categoriile esențiale pentru business – moda și articolele din piele, alături de vinuri și băuturi spirtoase – au continuat să înregistreze rezultate sub așteptări.

Într-o prezentare organizată după publicarea rezultatelor, Bernard Arnault a subliniat declinul semnificativ al vânzărilor de coniac și băuturi spirtoase. Totuși, el s-a arătat optimist, afirmând că se așteaptă la o redresare în următorii doi ani, odată cu preluarea conducerii de către o nouă echipă.

2025 începe bine, în pofida provocărilor geopolitice și economice

Bernard Arnault a subliniat că, în pofida provocărilor geopolitice și economice persistente, perspectivele grupului pentru 2025 „începe bine”, conform unei traduceri.

LVMH este considerat un barometru al industriei luxului, un sector care s-a confruntat cu presiuni semnificative în ultimii ani din cauza încetinirii vânzărilor în China și a dificultăților economice globale.

Acțiunile companiilor din domeniul luxului au înregistrat un avans la începutul acestei luni, după ce Richemont, proprietarul Cartier, a raportat cel mai ridicat nivel trimestrial al vânzărilor din istoria sa, susținut de revenirea consumatorilor în magazine în perioada sărbătorilor. În schimb, casa de modă britanică Burberry a anunțat vânzări sub așteptări în al treilea trimestru fiscal, în contextul unei restructurări strategice.

Într-o notă publicată luni, analiștii Jefferies au precizat că rezultatele LVMH vor oferi „un indicator mai bun al tendințelor generale din sectorul de lux”, datorită diversității categoriilor în care compania activează, de la vinuri și băuturi spirtoase, până la modă, produse din piele, ceasuri, bijuterii, parfumuri și cosmetice.

Acțiunile LVMH au crescut cu aproximativ 18% de la începutul anului, recuperând o parte din pierderile de peste 13% înregistrate în 2024. Tot în această lună, grupul a depășit gigantul farmaceutic danez Novo Nordisk, recâștigând poziția de cea mai valoroasă companie din Europa.