Compania niponă Mitsubishi a uimit clienţii români prin designul şi caracteristicile noului model Lancer. După ce a trecut printr-un amplu program de revitalizare, firma a scos la iveală primul produs dintr-o gamă care va include, alături de actualul Sports Sedan, o variantă Evolution şi Sportback.
Varianta lansată recent în România de importatorul M Car Trading are un design mult mai feroce decât cel al precedentului model, care va rămâne şi el în comercializare sub numele de Lancer Classic. Pe lângă liniile ameninţătoare, noul model atrage atenţia şi printr-o parte frontală mult mai atractivă, personalizată prin grila trapezoidală „Jet Fighter“ încadrată de blocurile optice care par ochii unui răpitor. Trăsăturile sport continuă în interior cu ceasurile-pereche cu rame argintii, montate deasupra unui tablou de bord foarte ordonat, al cărui efect este accentuat printr-o linie subţire, elegantă. Aşa cum şi-a obişnuit deja clienţii, Mitsubishi nu a adăugat în habitaclu elemente de design menite doar să placă ochiului. Caracterul ascet este prezent şi în privinţa numărului de butoane, fără ca acest lucru să micşoreze nivelul de confort sau numărul de sisteme electronice moderne.
Foarte asemănător din punctul de vedere al dimensiunilor cu modele precum Volkswagen Jetta, Opel Vectra sau Volvo S 60, noul Lancer dispune de o gamă de propulsoare compusă, deocamdată, din două motoare, unul alimentat cu benzină şi un diesel. În afară de design, tocmai acest ultim motor diferenţiază clar noul model de cel anterior. Dacă varianta Lancer Classic putea fi comandată numai cu propulsoare alimentate cu benzină (1,6 SDN – 98 CP şi 2,0 SDN – 136 CP), pentru versiunea Lancer Sports Sedan, clienţii au la dispoziţie atât motorul pe benzină de 1,5 litri şi 109 CP, cât şi un diesel foarte performant de 2,0 litri şi 140 CP. În curând va fi disponibil şi un motor de 1,8 litri şi 144 CP alimentat cu benzină. Conform producătorului, propulsorul diesel de 2.0 litri de origine Volkswagen este preconizat să echipeze 25% din maşinile Lancer vândute în Europa. Acest propulsor turbo care respectă normele Euro 4 oferă, ca şi în cazul lui Grandis sau Outlander, 140 CP şi permite atingerea unei viteze maxime de 207 km/h. Pentru piaţa autohtonă preţurile fără taxe vor fi cuprinse între 13.016 şi 21.000 de euro. Versiunea Classic costă acum între 10.780 şi 13.717 euro, tot fără TVA.
Vârful de gamă
Motorizare 2,0 DI-D
Combustibil motorină
Putere (CP) 140
Viteză maximă (km/h) 207
Consum mediu (l/100 km) 6,3
Acceleraţie 0-100 km/h (sec.) 9,7