Au trecut doar cinci luni de când omul de afaceri Cristian Preotu, proprietarul Le Manoir, compania care deţine, printre altele, lanţul de delicaterii Comtesse Du Barry, a deschis La Boucherie Francaise, prima măcelărie de lux din Capitală, şi acesta se gândeşte deja la o extindere. „Este profitabil. Vindem de 30.000-40.000 euro într-o lună“, spune el. Dacă va păstra acest ritm, cu siguranță se va apropia de o cifră de afaceri de 0,5 milioane de euro în primul an de activitate.
Extinderea pe care o ia în calcul vizează deschiderea celei de-a doua măcelării, anul viitor, în nordul Bucureştiului. „Peste mai mulți ani, poate mergem şi în provincie“, spune el zâmbind, convins că piața pentru astfel de produse este în Capitală, cel puțin în acest moment.
Preotu vinde aici cea mai scumpă carne de vită: 1.700 lei kilogramul. Este vorba de o rasă specială din Japonia – Köbe (sau Wagyu), crescută la peste 1.000 metri altitudine. „Are un fel de carne marmorată, adică împănată cu grăsime. Când se face pe grătar, se prăjeşte uniform, iar grăsimea dă gustul cărnii“, explică omul de afaceri. Bineînțeles, în afară de acest produs special, mai există şi alte feluri de carne de vită – un soi anume fiind şi vita Limousine, cu prețuri mai mici. „Prețurile pornesc de la 250 lei kilogramul. Sunt aceleaşi ca şi la Paris sau New York“, subliniază el.
„Măcelarul starurilor“,
Partenerul lui Preotu
De altfel, la Paris se află şi măcelăria lui Hugo Desnoyer – partenerul lui Preotu în această afacere, numit „măcelarul pentru staruri“, mai ales că produsele lui ajung direct la Palatul Elysee. Împreună au creat marca La Boucherie Francaise (Macelăria franceză), care se află acum pe eticheta tuturor produselor vândute la măcelăria din zona Dorobanți. În afară de carne de vită, Preotu mai vinde şi carne de pui de Bresse (128 lei kilogramul), miel de Lozerre (de la 108 lei kilogramul), brânzeturi şi vinuri scumpe, toate la categoria „lux“.
„Asociatul de la Paris este intermediarul pentru toate produsele de la noi. La măcelăria lui este coadă de dimineața până seara, iar la coadă poate fi văzut chiar şi Alain Delon. Sunt staruri care aşteaptă 40 de minute să le vină rândul. El are şi un laborator din care ne trimite nouă; mai trimite în Hong Kong, în Dubai“, detaliază Cristian Preotu. De altfel, însuşi Hugo Desnoyer alege animalele de la producător, de unde ajung în laboratorul lui, iar mai apoi sunt trimise la măcelăriile din toată lumea, cele mai multe francizate.
Comtesse Du Barry, la Belgrad
În ceea ce priveşte lanţul de delicaterii Comtesse Du Barry, în acest caz Cristian Preotu urmăreşte o extindere în străinătate, după ce ultimul magazin a fost deschis recent la Timişoara. „Anul viitor ar trebui să facem o deschidere la Belgrad (Serbia), în martie-aprilie. E posibil să se concretizeze ceva şi la Cluj“, detaliază el. În prezent, funcționează patru magazine Comtesse Du Barry: două proprii, la Bucureşti, şi două în franciză, la Constanța şi Timişoara. Aici pot fi găsite peste 1.500 de sortimente de vinuri cu prețuri de la 30 de lei până la 20.000 lei pentru o sticlă.
Tot din Le Manoir mai face parte şi firma care se ocupă cu vânzări de produse pe care Preotu le aduce direct de la producătorii din străinătate, către restaurantele exclusiviste din Bucuresti.
Pentru 2011, acesta estimează o cifră de afaceri de 3 milioane de euro, pentru Le Manoir, fără a lua în calcul măcelăria. Ca o noutate, anul viitor Cristian Preotu vrea să înființeze  o firmă specializată de fashion, din care să facă parte Petit Bateau, magazinul de îmbrăcăminte pentru copii pe care omul de afaceri l-a deschis în Băneasa Shopping City. Cu atât mai mult cu cât acum se află în discuții pentru aducerea în România a unor mărci celebre.