Fondul britanic de investiţii Carpathian, fostul Dawnay, Day Carpathian, şi-a anunţat acţionarii că performanţa portofoliului imobiliar pe care compania îl administrează este în linie cu aşteptările, mai puţin în cazul Macromall din Braşov şi al Antana Business Park din Budapesta, care se confruntă cu rate mari de neocupare.
Compania a mai anunţat că este în discuţii cu o serie de investitori pentru vânzarea activelor şi realizarea unui exit profitabil conform strategiei anunţate în mai 2009.
În prezent, două potenţiale vânzări sunt explorate, se arată în anunţul Carpathian. Portofoliul de centre comerciale regionale din Polonia este supus unei oferte de cumpărare, partea de due diligence fiind avansată.
În plus, compania a selectat un potenţial cumpărător şi pentru mall-ul Promenada din Varşovia şi acum se pregătesc pentru procesul de vânzare. Potrivit anunţului, ofertele primite în prezent echivalează valoarea activelor din 2009.
Vânzări locale
În martie anul acesta, Carpathian a decis să vândă mall-ul Atrium Center din Arad din cauza unor datorii de 39,8 mil. euro, care se preconiza că vor fi extinse, până la încheierea efectivă a lucrărilor, la 59,2 mil. euro. Compania a estimat că veniturile nete operaţionale ale mall-ului nu vor depăşi 3 mil. euro pe an, drept urmare directorii consiliului de administraţie au considerat că nu sunt şanse reale de acoperire a datoriilor pe termen mediu.
Alături de mall-ul din Arad, fondul britanic intenţiona să vândă şi proiectul din Cluj-Napoca, unde urma să fie dezvoltat al doilea mall al companiei şi care are datorii de 8,5 mil. euro. La Cluj, compania deţine doar un teren, evaluat recent la 6,5 mil. euro, şi proiectul arhitectural.