Compania Macromex este de peste 20 de ani liderul din industria alimentară românească pe segmentul de produse concelate şi refrigerate. Firma deţine printre altele brandurile Edenia, Corso şi La Strada.
Într-un răspuns dat la o solicitare formulată de Revista CAPITAL, reprezentanţii Macromex au precizat că anul 2019 a fost unul bun pentru companie, realizând o cifra de afaceri prognozată de 825 de milioane de lei şi un profit prognozat de 18 milioane de lei, dar plin de provocări pentru buna desfăşurare a afacerii.
Astfel firma recunoaşte că din cauza birocraţiei înregistrează o întârziere de trei luni faţă de plan pentru obţinerea avizelor premergătoare începerii construcţiei noului centru de distribuţie (Corso Distribution Center), investiţie evaluată la suma de 12.800.000 de milioane de euro. Cu toate acestea compania este optimistă că va obţine toate avizele până la sfârşitul anului şi va începe construire clădării, iar că până la sfârşitul anului 2020, aceasta va fi finalizată.
O a doua provocare importantă pentru acest an o reprezintă criza de pe piaţa forţei de muncă, problemă pe care Macromex consideră că a gestionat-o bine, având în prezent 98% din organigramă completă, asta fără să facă rabat de la standardel e de recrutare pe care le avea firma în perioada în care nu exista acest deficit. Firma a căutat să implementeze strategii diferite în scopul de atragere de angajaţi, folosindu-se de recrutare şi de selecţie costumizată pe categorii de locuri de muncă, roluri important jucând încurajarea angajaţilor să facă recomandări pentru diverse poziţii din cadrul companiei, comunicarea transparentă pe toate palierele şi implicarea salariaţilor în proiecte comune. Aceste strategii au armărit pe lângă atragerea de salariaţi buni şi să sporească sentimentul de apartenenţă a angajaţilor.
Provocările cele mai mari în politicile de recrutare le înregistrează în zona şoferilor de distribuţie şi a angajaţilor blue collar, asta şi datorită specificului muncii în domeniu (condiţii de muncă la -24 de grade Celsius).
Mai multe informații legate de companiile de elită care activează pe piața românească pot fi găsite acum în revista „Top 300 Companii” ediția 2019 la standurile de ziare.