„Criza din sectorul sănătăţii a oprit în mod brutal şi masiv sectorul auto din Franţa. Acesta face parte din economia noastră, sunt mii de locuri de muncă”, a scris Macron pe Twitter.
Totodată, autorităţile de la Paris urmează să prezinte marți un plan de ajutor pentru producătorii auto, după cel de 18 miliarde de euro (19,6 miliarde de dolari) adoptat recent pentru industria turismului, transmit Bloomberg şi Reuters.
În cele 30 de fabrici din Franţa unde se produc şi componente auto lucrează aproximativ 400.000 de angajaţi.
Planul vine în contextul în care ministrul francez de Finanţe, Bruno Le Maire, care ia în considerare au împrumut de cinci miliarde de euro (5,45 miliarde de dolari), menit să ajute Renault să facă faţă pierderilor cauzate de pandemie, a avertizat că producătorul auto ar putea dispărea dacă nu va primi rapid ajutor.
Statul francez deţine 15% din Renault.
Planul pentru Renault
Duminică, ministrul francez al Mediului, Elisabeth Borne, a declarat că Executivul de la Paris vrea ca Renault să nu-şi mai dezvolte capacitatea de producţie peste hotare, în schimbul pachetului de salvare de cinci miliarde de euro.
Întrebat de informaţiile din presa franceză referitoare la un posibil anunţ marţi al sprijinului guvernamental pentru industria auto, oficialul a declarat că staul va majora subvenţiile pentru achiziţionarea de vehicule electrice şi îi va ajuta pe cei cu venituri scăzute să cumpere maşini mai noi, mai puţin poluante. Borne nu a dat detalii privind data la care va fi anunţat pachetul de măsuri sau valoarea acestuia.
Producător de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.