Grupul Holcim România avea la sfârșitul anului 2020 un număr de aproximativ 1.700 de angajați. Directorul de HR Holcim, Mădălina Crăciunescu, a declarat în exclusivitate pentru Revista Capital, că în ultimii 10 ani, compania a investit în traininguri pentru angajații săi peste 4 milioane de euro. „Pe lângă programele specifice de dezvoltare, experiența de învățare a angajaților noștri este completată și de: acces la resurse în format digital sau din biblioteca Holcim, implicare în proiecte cross funcționale, schimburi de experiență cu colegi din grup sau împărtășire de bune practici prin platforme de conectare internă. Acestea completează și generează un impact mare în procesul de învățare al angajaților.”
Care a fost numărul mediu de angajați la finalul anului 2020 și cât au însumat cheltuielile de personal?
MĂDĂLINA CRĂCIUNESCU: Cu o activitate de peste 20 de ani în România, Holcim deţine 2 fabrici de ciment în Câmpulung şi Aleșd, o staţie de măcinare, 18 staţii ecologice de betoane, 3 staţii de agregate, 2 staţii de lianţi speciali şi 3 terminale de ciment în Bucureşti, Turda și Roman. În acest moment, Holcim România are aproximativ 800 angajați la nivel local. La nivelul grupului Holcim România (care include Holcim, Somaco, Geocycle), numărul de angajați este de aproximativ 1.700.
Ce programe de formare și dezvoltare profesională are compania dvs. pentru angajați?
MĂDĂLINA CRĂCIUNESCU:Grupul Holcim România susține o cultură bazată pe dezvoltare, colaborare și performanță, derulând constant programe dedicate angajaților, astfel încât aceștia să obțină cele mai bune rezultate în ceea ce fac și satisfacția unei creșteri profesionale continue.
Încurajăm învățarea continuă și inițiativa, așa că punem la dispoziție programe complexe de dezvoltare, care variază de la cursuri pentru dezvoltarea competențelor tehnice și personale, până la programe de management și leadership, conferințe sau grupuri de lucru online. În ultimii 10 ani, Holcim România a investit în training-ul angajaților proprii peste 4 milioane de euro.
Pe lângă programele specifice de dezvoltare, experiența de învățare a angajaților noștri este completată și de: acces la resurse în format digital sau din biblioteca Holcim, implicare în proiecte cross funcționale, schimburi de experiență cu colegi din grup sau împărtășire de bune practici prin platforme de conectare internă. Acestea completează și generează un impact mare în procesul de învățare al angajaților.
Care sunt beneficiile pe care le oferiți pentru angajați?
MĂDĂLINA CRĂCIUNESCU:Ne asigurăm în mod constant că angajații grupului Holcim România beneficiază de cele mai bune condiții de muncă. Punem în primul rând accent pe sănătatea și siguranța lor și ne preocupăm mereu ca ei să fie motivați. Beneficiile și pachetul salarial variază în funcție de poziția și experiența fiecărui angajat, având o serie de elemente comune pentru toți angajații Holcim România, anume:
- Pachet salarial competitiv, raportat la piață și industrie.
- Abonament clinică medicală privată.
- Primă de performanță.
- Pachet flexibil de beneficii.
- Asigurare de viață.
Care este profilul angajatului pe care compania dvs. îl caută?
MĂDĂLINA CRĂCIUNESCU: Căutăm întotdeauna modalități mai bune și mai sustenabile de a construi. De aceea, avem nevoie de oameni entuziaști, deschiși la noi perspective, curioși. Astfel, ne dorim să avem alături de noi oameni care să-și dorească să se dezvolte și să lucreze într-o cultură a performanței, bazată pe încredere și responsabilitate.
Care sunt cele mai mari dificultăți pe care le întâmpinați atunci când recrutați personal?
MĂDĂLINA CRĂCIUNESCU: Scăderea numărului de școli profesionale la nivel național a condus la o lipsă de specialiști și oameni calificați în domeniul construcțiilor. Pentru a contracara această tendință, Holcim se implică activ în pregătirea angajaților proprii precum și în proiecte de educație ce vizează copiii, tinerii, elevii, studenții și cadrele didactice din întreaga țară, acordând o atenție deosebită comunităților locale unde ne desfășurăm activitatea.
Am desfășurat și dezvoltăm în continuare multiple programe și proiecte dedicate educației și dezvoltării profesionale a tinerilor.
Recent, am deschis Școala Tehnică Holcim, la fabrica de ciment din Aleșd, prin care ne dorim să pregătim 20 de tineri absolvenți de liceu pentru o carieră în industria construcțiilor.
Programul de școlarizare propus de către Holcim este gratuit și recunoscut de către Ministerele Muncii și al Educației. Acesta durează doi ani, pe parcursul cărora elevii vor dobândi o bază teoretică solidă și vor avea ocazia să facă practică în locațiile grupului Holcim România. La finalul anilor de studiu, tinerii absolvenți vor obține diploma de tehnician în industria cimentului și vor avea posibilitatea de a se angaja în compania noastră.
Care au fost cele mai importante provocări prin care compania dvs. a trecut în ultimul an? (din perspectiva departamentului de resurse umane)
MĂDĂLINA CRĂCIUNESCU: În contextul unei crize sanitare la nivel global, obiectivul principal al grupului Holcim România a fost ca angajații să simtă în continuare că sunt protejați și că lucrează într-un mediu sigur. Într-o industrie în care majoritatea oamenilor nu pot lucra de la distanță, provocarea cea mai mare a fost să ne asigurăm că aceștia își desfășoară activitatea în condiții de distanțare socială și de interacțiune fizică redusă. Ne-am dorit ca toți colegii noștri să se bucure de aceleași condiții de siguranța și acasă, în familie, și am făcut tot posibilul pentru a îi susține și în afara spațiului de lucru.
Holcim a avut mereu principii solide în ceea ce privește sănătatea și siguranța angajaților, iar în contextul actual am sporit măsurile de prevenție și am implementat proceduri noi, complementar restricțiilor impuse de autorități.
Toți angajații grupului au avut la dispoziție, toată această perioadă, un centru online de resurse digitale despre COVID-19. Pe această platformă internă au putut afla toate informațiile de care aveau nevoie, au avut acces la webinarii despre modul în care aceștia se pot proteja pe ei înșiși și pe familiile lor, dar și webinarii globale și locale privind bunăstarea mentală și anduranță pe timp de criză.
Astfel, deși puși în fața unei situații fără precedent la nivel mondial, am putut să ne adaptăm și să continuăm să ne desfășurăm activitatea în siguranță.
Ce programe aveți pentru a preîntâmpina plecarea oamenilor din companie?
MĂDĂLINA CRĂCIUNESCU: Apreciem că succesul Holcim se datorează echipei noastre, iar oamenii se află în centrul tuturor acțiunilor. Încercăm să prevenim plecarea oamenilor din companie prin oferirea unor condiții de lucru sigure, într-un mediu de lucru performant, bazat pe încredere și responsabilitate. Totodată, oferim oportunități de dezvoltare și de învățare continuă și, nu în ultimul rând, un pachet de compensații și beneficii competitiv. Însă cel mai mult punem preț pe spiritul pe care îl avem în echipă, susținem un mediu în care fiecare poate să contribuie în felul său unic și să aibă satisfacția de a susține generațiile viitoare, prin ceea ce face zi de zi.