Centrată în jurul temei principale legate de viața urbană și importanța designului în spațiul comun, expoziția centrală include lucrări din cinci domenii: Arhitectură, design interior & urbanism; Fashion; Graphic design, publicitate & branding; Lifestyle și Design de produs. Lucrările din expoziția centrală, precum și cele 60 de evenimente colaterale promovate în cadrul RDW 2014 au fost selectate în urma unui apel de proiecte care s-a derulat la începutul anului.

Selecția lucrărilor a fost făcută de către organizatori alături de un board de consultanți din care fac parte: Adrian Soare, Arhitect Partener SYAA, Costin Popescu, Managing Partner CAP, Domnica Mărgescu, director de modă Elle, Maurice Munteanu, editor de modă Elle, Mihai Gurei, Creative Director și Owner Intro și arhitectul Attila Kim, care semnează de asemenea și conceptul și designul expoziției centrale.

“Romanian Design Week este o sărbătoare generalizată a design-ului autohton prin care ne dorim să promovăm designul valoros, să amplificăm interacțiunea dintre specialiștii din diverse ramuri ale designului, să aducem un public cât mai larg mai aproape de domeniile pe care își propune să le acopere, dar și să generăm acel context necesar dezvoltării acestor discipline în România,” declară Andrei Borțun, CEO The Institute, inițiatorul proiectului.

“Designul trebuie să fie un liant între comunități- adaugă Andrei Borțun -, preocupări și straturi estetice, între oameni, idei, obiecte și semnificația lor în cotidian. În 2014, focusul acestei ediții a fost pe mediul pe care îl împărțim cu toții, pe spațiul colectiv și pe modul în care designul ne ajută să comunicăm, să interpretăm și să ne îmbunătățim viața. Dacă anul trecut am adus în lumina reflectoarelor Palatul Știrbei, transformându-l în prezent în destinație pentru numeroase evenimente de cultură urbană, anul acesta unul din obiectivele noastre a fost să readucem la viață o altă clădire valoroasă – Palatul Camerei de Comerț București”.

În timpul Romanian Design Week 2014, în afară de Expoziția centrală, peste 60 de evenimente colaterale trasează harta designului și a spațiilor bucureștene în care acesta se simte cel mai bine. Evenimentele colaterale de anul acesta sunt grupate în funcție de tipologie: Design expo, Design talks, Design happens, Design sells, Design by night și Design kids. Spațiul central, Palatul Camerei de Comerț București, găzduiește alături de Expoziția centrală și de Young Designers Exhibition prezentată de UniCredit Țiriac Bank și o serie de conferințe și workshop-uri dedicate celor interesați de design, dar și expoziția Instalart/Obiect/002. Inspired by Peroni și Expoziția “Evoluția lămpilor cehe 1950-1990”, prezentată de grupul creativ OKOLO.

În timpul Romanian Design Week 2014 au loc și două seri speciale: Fashion’s Night Out (20 mai) și Architecture’s Night In (22 mai), două trasee speciale ale celor mai importante ateliere, studiouri și concept store-uri românești.

Un proiect al The Institute, Romanian Design Week este un eveniment anual care promovează designul românesc contemporan drept instrument ce poate contribui la progresul social, economic și cultural.