Planul inițial era ca Madison să-și exporte propriul concept de parfumerie de nișă în 2009, însă „nu am avut noroc”, admite Madeleine Florescu, proprietara celor două parfumerii de nișă Madison din țară. ”Foarte greu s-au mișcat lucrurile în aștia doi ani: când găseam niște spații, când cădea înțelegerea, apoi a venit criza, pe urmă n-am mai avut noi bani. De data asta e însă stabilit totul cu lux de amănunte”, rezumă ea mersul lucrurilor de la momentul în care și-a declarat intenția de a extinde conceptul în Ungaria și până la materializarea planului ei.
Concret, Madison va deschide, la jumătatea lunii octombrie, pe bulevardul Andrassy din Budapesta, prima sa parfumerie din afara țării, într-un spațiu de 100 mp, vecin cu nume sonore precum Louis Vuitton, Langiotti, Vertu, Omega, Burberry sau Gucci. O investiție de 200.000 de euro, asigurați atât din resurse proprii, cât și printr-un credit bancar. Pentru primul an, Madeleine Florescu speră să aibă vânzări de 400.000 de euro.
”Am închiriat spațiul în care a funcționat – până în 2008, când s-a închis -, cea mai veche farmacie din Budapesta, deschisă în 1897. M-am debarasat de ideea preconcepută că trebuie să existe un concept unic al parfumeriilor Madison. E o tâmpenie; nu sunt nici Starbucks, nici McDonald’s să vin cu chestii impuse (…) Până la urmă frumusețea antreprenoriatului e să poți să-ți dictezi singur ce și cum vrei să faci, să ai flexibilitate. De-acum, mă voi adapta după spațiul pe care îl găsesc”, spune Florescu, adăugând că amenajarea magazinului și pregătirile pentru deschidere au ajuns pe ultima sută de metri
Esențele tari se țin în cifre mici
Madison înseamnă, deocamdată, un business de circa 750.000 de euro și un portofoliu de peste 22 de branduri, la un catalog de peste 1.500 de produse – parfumuri, produse de corp și lumânări. În primele opt luni ale lui 2011, după ce a tras linie, calculele i-au arătat lui Madeleine Florescu creșteri neaşteptat de mari. ”Dacă se menține ritmul – de creștere de 52%, comparativ cu 2010 -, cred ca anul viitor atingem milionul de euro. S-a resetat piața și nu am o explicație logică pentru asta…Clar, există interes”, spune încântată Madeleine Florescu.
Cel mai scump parfum din parfumeriile Madison este No. 1, al casei Clive Christian, și costă 4.000 de euro. Printre brandurile din portofoliu se numără Kilian, Annick Goutal, Creed, Ineke San Francisco, Claus Porto sau Eau d’Italie. Madison are în baza de date 2.000 de clienți ”fideli”, care cumpără de patru-cinci ori pe an; valoarea medie a bonului de cumpărături este de 200 de euro.
În paralel, Madeleine Florescu – manager format pe piața americană a luxului -, continuă și parteneriatul încheiat în 2009 cu Intertrade Europe, prin care supervizează (din poziția de director de vânzări și marketing) dezvoltarea și promovarea brandurilor din portofoliul italienilor, în parfumerii și boutique-uri exclusiviste din 17 țări ale Europei Centrale și de Est. Un parteneriat reciproc avantajos: Intertrade face distribuție de branduri exclusiviste, în timp de Madison are rețea de retail. „Volumic, 40% din brandurile vândute prin Madison sunt distribuite de Intertrade, dar 80% din turnover e de la alții”, face Florescu o paranteză.
În România, această nişă exclusivistă este împărţită de patru nume: după Madison Perfumery, în 2007, au apărut, pe rând, Beautik Haute Parfumerie, Createur 5 D’Emotions şi Elysee Concept Maison des Parfums