Gigantul american Apple poate, în principiu, să-şi înregistreze marca sa comercială în magazinele proprii din Uniunea Europeană, a decis joi Curtea Europeană de Justiţie, dar a stabilit şi condiţii pentru o astfel de mutare, informează DPA.
Curtea Europeana de Justiţie a fost invitată să ofere consultanţă în această problemă după ce Apple a făcut recurs la o decizie a autorităţilor germane de a nu acorda companiei o marcă tridimensională pentru conceptul magazinelor sale emblematice.
Judecătorii au decis că o imagine reprezentând marca magazinului printr-o 'colecţie integrală de linii, curbe şi forme' poate constitui marca înregistrată.
Cu toate acestea, instanţa a stabilit că trebuie să fie îndeplinite anumite cerinţe, ca de exemplu, bunurile sau serviciile oferite în magazin să fie distincte faţă de cele ale altor producători.
Apple a deschis primul său magazin european de vânzare cu amănuntul la Londra, în anul 2004. Compania are acum 37 de magazine de vânzare cu amănuntul în Marea Britanie, 17 în Franţa, 13 în Germania, 14 în Italia, doua în Ţările de Jos, 11 în Spania şi trei în Suedia, precizează site-ul Apple, citat de DPA.
SURSA: Agerpres