Carrefour România a primit Certificarea internațională de Conformitate – SAFE Asset Group care atestă rigurozitatea și corectitudinea măsurilor anti-Coronavirus implementate de companie și le recunoaște ca fiind în conformitate cu recomandările actuale comunicate de Organizația Mondială a Sănătății, Centrul European de Prevenire și Control al Bolilor (ECDC) și cu bunele practici internaționale din retail. Astfel, SAFE Asset Group recunoaște Carrefour România ca fiind o companie „COVID-19 Compliant”, în același timp confirmă certificarea „COVID-19 Compliant” pentru toată rețeaua de hipermarketuri Carrefour din România și pentru sediul central al companiei.
Certificarea tuturor hipermarketurilor Carrefour și a spațiilor de birouri a rezultat în urma unui proces riguros de evaluare a cadrului global de proceduri de siguranță, inclusiv a protocoalelor de curățenie și reacție, efectuat în perioada septembrie-octombrie 2020. Evaluarea s-a concentrat pe 4 direcții vizate de organizația de certificare: (1) comunicarea măsurilor de siguranță, (2) protocolul de igienă, (3) siguranța clienților și a angajaților și (4) procedura de răspuns în cazul incidentelor.
“Din prima zi și în fiecare zi, prioritatea noastră este sănătatea clienților și a colegilor noștri, de care ne îngrijim prin acțiuni concrete. Credem că responsabilitatea începe cu fiecare dintre noi și că doar împreună putem avea grijă de comunitate. De la debutul crizei am luat decizii care să ne așeze cu un pas înaintea unei boli care lovește, oricum, rapid. Și nu lăsăm garda jos. Venim acum către clienți cu o certificare internațională, care aduce o siguranță în plus în magazine. Continuăm să investim în standarde de siguranță pentru spațiile noastre și în tehnologie care să îmbunătățească experiența clienților noștri.”, a declarat Cătălin Samara, Chief Operation Officer Carrefour România.
Sănătatea clienților este pe primul loc
“Certificarea acoperă nu numai toate procedurile care au loc în magazin înainte ca produsele să ajungă pe raft, dar – la fel de important – evaluează modul în care organizația previne și e pregătită să răspundă, la toate nivelurile, la situații ce ar putea fi generate de COVID-19. Respectarea unui cadru bine documentat cu reguli și instrucțiuni este ceea ce oferă unei organizații rezistență și capacitate de a opera la standarde înalte pe termen lung. Și, când vine vorba de COVID-19, se pare că suntem într-un maraton. Carrefour România SA funcționează la cel mai înalt nivel internațional și își demonstrează responsabilitatea atât pentru clienți, cât și pentru colegi.” menționează Magnus Roxner, Chief Operation Officer SAFE Asset Group.
Tehnologia din magazinele Carrefour a devenit cu atât mai importantă pe perioada pandemiei, aceasta ajutând clientul să câștige timp, printr-o sesiune rapidă și simplă la cumpărături. Astfel, prin aplicația Carrefour, cu funcția Scan & Pay, clienții pot scana produsele direct de la raft, le adaugă în coș și, când ajung la casă, nu mai trebuie să le pună pe bandă, ci pot plăti folosind codul de bare unic generat de aplicație. La Casele Self Service, clienții scanează produsele și plătesc singuri, cash sau card, iar pentru cei care vor să cumpere de oriunde, există platformele online carrefour.ro și BRINGO (serviciul personalizat de cumpărături cu livrare în 90 de minute) sau opțiunea Click & Collect, direct în magazin.
Toate acestea vin să completeze un set de măsuri implementate de către companie în toate magazinele din țară. Carrefour a instalat panouri transparente de protecție la toate casele de marcat. Oră de oră igienizează cărucioarele, coșurile de cumpărături, spațiile pentru deservirea clientului la case (inclusiv benzile de produse), POS-uri, tastaturi, separatoare clienți și cântarele din raioanele de produse proaspete. Asigură dispensere cu soluție dezinfectantă la intrarea în magazin, dar și în zonele cu produse proaspete, pentru a face posibilă dezinfecția mâinilor înainte ca orice client să-și aleagă produsele. În plus, pune la dispoziție mănuși pentru zonele destinate brutăriei, legumelor și fructelor, pentru manipularea sigură a produselor. Comunică în mod constant mesaje de prevenție și siguranță, prin radio in-store și semnalistică. De asemenea, a montat chiuvete cu apă caldă în incinta magazinelor pentru o și mai bună igienă a mâinilor. Angajații sunt dotați cu măști și mănuși de protecție, pulverizatoare cu soluție dezinfectantă, iar mijloacele de transport pentru angajați și clienți sunt constant igienizate și dezinfectate.
Cum a obținut Carrefour această certificare
Pentru obținerea Certificării de Conformitate COVID-19, s-a derulat un proces amănunțit de evaluare a implementării acestui cadru larg de proceduri, luând în considerare standardul SAFE pentru Ospitalitate, Birouri, Retail și Medii Publice (SHORE) și Standardele General Acceptate de Audit (GAAS), în conformitate cu recomandările actuale comunicate de Organizația Mondială a Sănătății, Centrul European de Prevenire și Control al Bolilor (ECDC) și cu bunele practici internaționale din domeniul Retail. Prin SHORE, program de certificare conceput pentru Ospitalitate, Birouri, Retail și Medii Publice recunoscut internațional, SAFE Asset Group a acordat peste 300 de Certificări de Conformitate COVID-19 în întreaga lume, certificând, printre acestea, mari centre comerciale din Africa de Sud, Finlanda, Lituania și România.