Un cumpărător online a făcut anul trecut, în medie, 8,2 achiziții pe an, în ușoară creștere față de anul 2014 când media era de 8,1 și față de anul 2013 când cifra era de 7,9 achiziții/an, conform statisticilor GPeC. De asemenea, se estimează că din cele 5.000 de magazine online active în peisajul e-commerce românesc, aproximativ 200 sunt afaceri medii și mari, adică depășesc cel puțin pragul de un milion euro cifră de afaceri anuală. Deoarece trăim în secolul vitezei, clienţii vor ca totul să se întâmple cât mai rapid. Aceştia nu se mai uită doar la preţ atunci când cumpără, ci încep să se orienteze către calitatea serviciilor și către serviciile post-vânzare, către timpul de răspuns rapid din partea comerciantului. Cele mai importante magazine online din ţara noastră au luat în seama cererile clienţilor şi au început să ofere servicii de livrare în aceeaşi zi, iar unele dintre ele oferă chiar livrarea într-o oră, cu anumite condiţii.
Astfel la evoMAG, magazin cu afaceri de peste 17 milioane de euro anul trecut, a lansat serviciul de livrare într-o oră de la plasarea comenzii. „Sunt două tipuri de clienţi care accesează aceste servicii de livrare rapidă: cei care îşi doresc foarte mult produsele comandate şi cei care au urgenţe generate de defecţiunea unor echipamente”, spune Mihai Pătraşcu, CEO evoMAG. „80% dintre comezile livrate în una sau în trei ore aparţin companiilor care au mai cumpărat în trecut produse de la evoMAG”. Printre produsele pentru care clienţii doresc livrare rapidă se numără componentele PC, telefoanele mobile, echipamentele de reţelistică şi laptop-urile. Pentru a beneficia de livrarea într-o oră, comenzile trebuie plasate de luni până vineri, în intervalul 09:00 – 16:50, iar ca modalitate de achiziţie, utilizatorii serviciului trebuie să opteze pentru plata ramburs. Serviciul este valabil doar în Bucureşti, vizează produsele aflate pe stoc, iar costul pentru livrarea comenzii într-o oră este de 50 lei.
Compania oferă şi o variantă de livare în trei ore. Pentru a beneficia de livrarea produselor în trei ore, clienţii trebuie să plaseze comenzile de luni până vineri, în intervalul 00:00 – 17:00. De asemenea, serviciul vizează produsele aflate pe stoc, iar costul pentru livrarea în trei ore este de 30 lei în Bucureşti şi de 50 lei în Ilfov. În ambele cazuri, fie că produsele ajung la destinaţie într-o oră, fie în trei, livrarea se face prin curieri, dar care nu aparţin firmelor de curierat. evoMAG este unul dintre puţinele magazine online din România care onorează comenzile din Bucureşti cu maşinile proprii. Cât priveşte timpul de livrare pentru toate comenzile evoMAG, în medie, 97% dintre acestea sunt livrate în 24 de ore. „Vom face investiţii în perioada imediat următoare pentru a îmbunătăţi procesul de livrare şi pentru a oferi și mai multor clienţi posibilitatea de a intra cât mai rapid în posesia produselor. Purtăm discuții în prezent cu mai multe companii care oferă servicii de tipul click and collect, pentru deschiderea de puncte de livrare la nivelul întregii ţări”, mai spune Mihai Pătraşcu.
eMAG se aliază cu Poşta Română
eMAG, cel mai mare magazin din regiune, are în prezent un milion de produse şi 17.000 de branduri. Compania oferă livrare în aceeaşi zi în Bucureşti contra unei taxe de 19 lei şi livrare în două ore pentru suma de 39 lei. Doar anumite produse pot fi livrate în ziua înregistrării comenzii. Acestea sunt semnalizate prin iconiţa “livrare în aceeaşi zi”. Produsele de mari dimensiuni nu pot fi livrate în ziua înregistrării comenzii. Pentru cei care doresc produsele în două ore trebuie să ştie că acest serviciu este disponibil doar pentru o selecţie de produse vândute şi livrate de eMAG. Produsele de mari dimensiuni nu pot fi livrate în două ore, nici cele vândute de parteneri eMAG Marketplace. eMAG Marketplace a înregistrat o creştere importantă, atingând în luna februarie pragul de 1.000 de magazine partenere. Produsele din eMAG Marketplace sunt livrate direct de către partener, prin curier rapid. Costul şi condiţiile de livrare sunt afişate pe pagina partenerului. Produsele eMAG Marketplace nu pot fi livrate în showroom-urile eMAG, în punctele de livrare Flanco, la oficiile Poştei Române şi nici nu pot fi ridicate de la sediul partenerului. Iulian Stanciu, CEO eMAG, a declarat pentru Capital că până la finele lunii martie a anului viitor toţi partenerii eMAG vor lucra cu firmele de curierat agreate de companie astfel încât livrările să nu mai fie făcute de aceştia. De asemenea, pentru îmbunătăţirea timpului de livrare, eMAG va ajunge la 200 de puncte de livrare în Bucureşti şi în ţară până la finalul lunii octombrie, din care 120 cu Poşta Română. În prezent, eMAG este prezent în 35 de oficii poştale. Clienţi îşi pot ridica produsele de la Poştă a doua zi, în cazul comenzilor plasate de luni până vineri, în intervalul orar 00:00 – 17:00 şi marţi, în cazul comenzilor plasate de vineri, ora 17:00, până luni, ora 17:00. În momentul în care produsele tale ajung la oficiul poştal eMAG anunţă clienţii pe pe email sau SMS. Produsele trebuie ridicate în cel mult 7 zile lucrătoare, altfel vor fi înapoiate, iar comanda, anulată. Livrarea produselor eMAG la oficiile Poştei Române se face gratuit. De asemenea, eMAG, va deschide în ţară vor trei depozite la Braşov, Timişoara şi Cluj pentru ca produsele mari să fie livrate mai rapid şi nu în trei zile ca până acum. Un al patrulea depozit va fi deschis în Moldova, dar în prezent se caută o locaţie.
Un alt magazin care livrează urgent este PC Garage. Compania a fost preluată anul acesta de eMAG, şi livrează în Bucureşti în maximum trei ore. Clienţii sunt sfătuiţi ca înainte de a lansa o comandă să se asigure că produsul este în stoc. Livrarile se efectuează în zilele lucrătoare (luni – vineri). Comenzile trimise în intervalul 00:00 – 09:00 vor fi livrate până în ora 12:00 în aceeaşi zi. Comenzile trimise în intervalul 09:00 – 16:00 vor fi livrate în termen de +3 ore de la momentul plasării. Contravaloarea acestui serviciu este de 40 lei.