O pensionară a reclamat că reducerile sunt condiționate de valoarea cumpărăturilor, astfel că societatea care deține magazinele Profi din România a fost amendată de Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Alba pentru practici comerciale agresive și înșelătoare.
Întâmplarea a făcut ca la sesizarea unui consumator din Blaj, CJPC Alba să se constatate că prin revista tipărită prin care sunt promovate produsele vândute în magazinele Profi sunt promoții care induc în eroare clienții.
”Se reclamă faptul că nu poate beneficia de revista, că este condiționată de valoarea cumpărăturilor, iar zeci de vârstnici nu se pot bucura de micile beneficii care se oferă din când în când”, se arată în sesizarea scrisă care a stat la baza controlului instituției.
Comisarii au aplicat două amenzi, una de 5.000 de lei, iar cealaltă de 7.000 de lei
Campania de reduceri, denumită ”Găsește banii domnului Cuponescu”, se derulează prin intermediul a 10 cupoane care sunt cuprinse în interiorul revistei, care este oferită fiecărui client care achiziționează produse în valoare de cel puțin 35 de lei, astfel că s-a constatat că ”practica de a oferi produse la un preț exclusiv pe cupon, de care beneficiezi doar prin intermediul revistei aferente perioadei de ofertare, revistă ce se primește la casa de marcat la cumpărături de minimum 35 lei, este o practică comercială considerată agresivă, practică comercială considerată incorectă în orice situație, așa după cum aceasta este prezentată și reglementată în Anexa nr. 1 practici comerciale agresive din Legea 363/2007 pct.8 lit. b).
În al doilea caz, observăm că produsele pe baza cupoanelor se regăseau, în revistă, promovate și la alte prețuri mai mari.
”Prin urmare, reiese dincolo de orice dubiu, faptul că, în cadrul reducerii aplicate pe cupoane, este indicat la prețul vechi un alt preț, superior prețului indicat pe produsele menționate mai sus și care se regăsesc în cadrul revistei în afara cupoanelor”, au constatat comisarii de la Protecția Consumatorului.
”Îi vom remite o revistă cu respectivele cupoane”
”Nu am menționat în niciun moment impresia că un consumator va câștiga ceva, ci dacă din comportamentul și obiceiurile sale de consum în ceea ce privește magazinele subscrisei rezultă îndeplinirea condițiilor campaniei, îi vom remite o revistă cu respectivele cupoane, în situația în care acesta dorește această revistă și este interesat de respectivele cupoane. În cazul în care nu este poate refuza revista sau pur și simplu nu va folosi acele cupoane”, a răspuns compania cu sediul în județul Timiș.
”Solicităm să se constate că fapta imputată subscrisei așa cum este descrisă în procesul verbal nu se circumscrie textului de la art. 6 alin. 1 lit. d) din Legea nr. 363/2007, deoarece subscrisă așa cum a reținut și intimata în procesul-verbal a comunicat în mod explicit care este prețul vechi al respectivelor produse. Existența unor produse cu un preț diferit nu conduce automat la concluzia că sunt încălcare prevederile art. 33 alin. 1 lit. a) din O.G. nr. 99/2000, având în vedere faptul că prețul de referință se stabilește raportat la ultimele 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus”, a mai susținut Profi Rom Food SRL.