Din cauza datoriilor pe care le are către furnizori, lanţul de supermarketuri Univers’All are două alternative: să-şi închidă casele de marcat sau să iasă la vânzare.
Cu doar câteva luni în urmă, Răzvan Petrovici, proprietarul magazinelor Univers’All, declara pentru Capital că are un singur concurent pe piaţa românească: Gimma. Cu toate acestea, explozia de supermarketuri din ultimii ani a afectat în mod direct poziţia pe piaţă a Univers’All. Vânzările slabe, determinate tocmai de concurenţa puternică venită din partea marilor firme internaţionale, au dus Univers’All la datorii către furnizori de circa 13 milioane de euro. Printre primii care au cerut, în instanţă, falimentul retailerului român, se numără Quadrant-Amroq Beverages (QAB), operatorul Pepsi în România. Iniţial, Univers’All acumulase datorii de aproape 145.000 de lei către QAB. „În cursul lunii octombrie, Univers’All a mai efectuat plăţi parţiale, datoriile ridicându-se în acest moment la 98.237 de lei. În prezent, compania noastră a încetat orice livrare de marfă către Univers’All“, a declarat pentru Capital Claudia Iacobuţă, PR Manager la QAB.
Printre cei care speră să-şi recupereze banii de la Univers’ All se numără câteva firme din grupul RTC, producătorul de ciocolată Heidi, dar şi distribuitori precum Top Brands Distribution. Ca o soluţie pentru ieşirea din criză, Răzvan Petrovici a anunţat că îşi va vinde unităţile din ţară pentru a plăti datoriile către creditori. Din această ecuaţie a vânzării iese deocamdată cea mai importantă unitate a lanţului şi anume hipermarketul din imediata vecinătate a complexului Unirea Shopping Center.
Cu aproape un an în urmă, intuind problemele care urmau să apară, omul de afaceri scosese la vânzare un pachet de 30% din acţiunile Univers’All.