cumparaturile virtuale sunt solutia alternativa de achizitionare a produselor dorite fara a pierde prea mult timp prin magazine. „In conjunctura actuala, foarte multe persoane apeleaza la acest sistem de cumparaturi ce le scutesc de foarte mult timp pierdut si de efort. In marea majoritate a cazurilor, discutam de cumparatori informati, ce doresc sa intre in posesia respectivelor itemuri fara a mai fi necesar sa se deplaseze la unul din magazinele Best Computers“, a spus Catalin Gligan, directorul Departamentului de Marketing din cadrul Best Computers. Punctual, clientul nu trebuie decat sa intre pe site-ul unui astfel de magazin, sa-si aleaga produsul dorit si sa-l comande apasand pe butonul „cumpara“. Sistemul prevede masuri de plata prin virament sau cash si implica discutia telefonica cu operatorii ce asigura atat confirmarea comenzii, cat si informatii despre produsele comandate. Avantajele comertului electronic sunt insa de ambele parti: cumparatorul isi poate achizitiona orice produs fara a mai fi nevoit sa-si gaseasca timpul necesar pentru a ajunge intr-un magazin; de cealalta parte, un singur magazin poate fi accesat din toate colturile lumii, si isi poate expune si vinde gama cea mai larga de produse cu cheltuieli foarte mici. Astfel, pentru directorii de magazine, vanzarile online ale produselor nu pot fi decat un succes. De aici si graba cu care comerciatii isi expun oferta online. „Tot mai multi directori de magazine vor sa-si expuna oferta pe web pentru ca nu au aceleasi cheltuieli vanzand online ca atunci cand vand in magazine: nu mai au de platit vanzatori, paznici, chirii pentru spatii etc. Se platesc doar operatorii, conexiunea Internet, telefoanele si curierii“, a spus Ionut Parvu, director de productie Webvertise. Asadar, din punct de vedere cantitativ, vanzarile online au ajuns sa depaseasca vanzarile inregistrate in magazine, preturile produselor fiind aceleasi. Daca in 2004, Diverta online inregistra 1.500 de comenzi pe luna, in 2005 s-a ajuns la o cifra dubla si la 30.000 de clienti. Din zece vizitatori ai unui astfel de site, unul achizitioneaza in mod sigur un produs, de regula carti, filme sau CD-uri.Cele mai bine vandute produse din acest magazin virtual sunt cartile. Aici, suprematia o detine volumele lui Dan Brown – „Codul lui Da Vinci“, vandut in 500 de exemplare, si „Ingeri si demoni“ – 200 de exemplare. Colectia de carti „Mari pictori“ s-a vandut in 500 de exemplare, iar „Harry Potter“ in 200. „In general, se vand foarte bine cartile care dezbat problematici de dezvoltare personala (tehnici de comunicare, tehnici de vanzare, abilitati de organizare si management) si cartile care au ca subiect central persoana si veleitatile sale (Feng Shui, Kama Sutra, solutionarea problemelor de cuplu etc.)“, a spus Irina Tuturuga, directorul Departamentului de vanzari online. In ceea ce priveste achizitionarea de filme, se pare ca romanii prefera productiile autohtone, aceeasi regula aplicandu-se si in cazul CD-urilor.In ce priveste magazinele virtuale profilate pe electronice si electrocasnice, vanzarile acestora au crescut cu aproximativ 70% fata de 2004. Principalii jucatori de pe piata comertului romanesc online spun ca cele mai bine vandute produse de la inceputul anului 2005 au fost sistemele portabile, notebook-urile, desknote-uri, alaturi de sistemele si componentele destinate „entuziastilor hardware“. Telefoanele mobile raman printre produsele cele mai cautate. All4web a vandut 200 de astfel de produse de la inceputul acestui an. Magazinul buybooks a avut, din luna martie pana in prezent, aproximativ 25.400 de vizitatori, printre acestia numarandu-se peste 2.400 de cumparatori. Potrivit directorilor acestor magazine, cresterea vanzarilor de produse online se datoreaza si implementarii sistemului de plata online. In anii trecuti, clientii magazinelor virtuale nu puteau sa achite facturile printr-un ordin de plata la un ghiseu bancar, prin mandat postal sau cu bani cash la livrare in magazinele din tara. Acum, aceste produsele pot fi platite prin card VISA sau Mastercard.
Cele mai bine vandute PRODUSE PE INTERNET
CARTI:
• „Codul lui Da Vinci“ – Dan Brown, circa 500 de exemplare
• „Ingeri si demoni“ – Dan Brown, circa 200 de exemplare
• „Alchimistul“ – Paulo Coelho, circa 100 de exemplare
• „Bucate, vinuri si obiceiuri romanesti“ – Radu Anton Roman, cca 100 de exemplare
COLECTII DE CARTI:
• „Mari pictori“ – cca 500 de exemplare
• „Harry Potter“ – cca 200 de exemplare
MUZICA:
• Pavel Stratan – cca 250 CD-uri
• Alexandru Andries – cca 50 CD-uri
FILME:
• Filme romanesti – cca 1500 DVD-uri
• „Nasul“ – cca 100 DVD-uri
Modalitati de plata:
1. achitarea produselor la livrare sau cash in sistem ramburs pentru coletul livrat prin mesageria Postei Romane
2. achitarea in avans prin ordin de plata la un ghiseu bancar sau prin mandat postal
3. plata pe card la livrare.
Stiri
Primul televizor din lume cu ecran OLED de 40 de inchSamsung Electronics a creat primul ecran OLED (organic light emmiting diode) monostrat, cu matrita activa si diagonala de 40 de inci, destinat televizoarelor cu ecran plat. Prototipul este compatibil cu televiziunea de inalta definitie si are un ecran cu o rezolutie de 1280×800 pixeli (WXGA), care foloseste tehnologia AM backplane cu silicon amorf, ce permite un timp de raspuns mai rapid si un consum redus de energie. Noul prototip combina toate caracteristicile traditionale ale tehnologiei OLED, precum unghiul larg de vizualizare, carcasa subtire, lipsa filtrului de culoare si a iluminarii de fundal, cu uriasele avantaje ale infrastructurii pentru productia standardizata de tehnologii pe baza siliconului amorf. Pana de curand, ecranele AM OLED aveau procedee de productie costisitoare bazate pe utilizarea de polisiliconi, care limitau capacitatea de productie.
Universitatea din Cluj este a treia universitate Wi-Fi din RomaniaIn urma unei donatii de echipamente Wi-Fi oferite de Intel si Net Brinel, Universitatea Babes-Bolyai din Cluj este in prezent cea de-a treia universitate wireless din Romania, dupa ASE si Universitatea Politehnica din Bucuresti. Alaturi de unul dintre cei mai importanti integratori de sisteme din Transilvania, Net Brinel, Intel a donat doua hot spoturi ce acopera cladirea Facultatii de Stiinte Economice si Holul Rectoratului Universitatii Babes-Bolyai. Prin aceasta donatie, Intel si Brinel doresc sa ii ajute pe studentii si profesorii Universitatii Babes-Bolyai sa aiba acces gratuit, rapid si de calitate la Internet, indiferent unde s-ar afla in interiorul zonei wi-fi, castigand astfel flexibilitate in utilizarea calculatorului si in comunicarea in timp real prin e-mail si Internet.
Site-ul saptamanii
www.prwave.ro
Un site dedicat in totalitate PR-ului, imaginii, comunicarii si expertizei in aceste domenii. Site-ul este structurat in multe rubrici, cu un continut interesant. Totul este scris de specialisti in domeniu. Site-ul se adreseaza segmentului de business, specialistilor cu experienta in PR, imagine, comunicare, marketing, tinerilor care aspira la o cariera in aceste domenii si reprezentantilor mass-media. In plus, exista pe site studii de caz reale, specifice mediului de afaceri romanesc, un directory cu resurse recomandate si comentate, „know-how exchange“, loc de intalnire pentru cei interesati.